Jovik
Medlem
Jag har gått igenom utbudet av kompaktkameror i prisklassen 1000-2000:- och kommit fram till att Casio Exilim EX-Z60 och Nikon Coolpix S9 kan vara nåt att ha. Nu är frågan. Är det någon här som har använt dessa två och kan hjälpa mig att välja mellan Nikon och Casio?
Båda kamerorna verkar ha ungefär samma bildkvalitet med diverse fel, men jag tror ändå att kvaliten är tillräcklig för mina behov.
Vad jag är mest intresserad av är hur snabba kamerorna är.
Coolpix S9 har ju fördelen att objektivet sitter inne i kamerahuset. Den ska även ha linselement av ED-glas. Men jag tycker mig ändå på testbilder se en "normal" och lika stor mängd kromatisk aberration jämfört med vanliga linstyper hos kameror i kompaktklassen.
Båda kamerorna verkar ha ungefär samma bildkvalitet med diverse fel, men jag tror ändå att kvaliten är tillräcklig för mina behov.
Vad jag är mest intresserad av är hur snabba kamerorna är.
Coolpix S9 har ju fördelen att objektivet sitter inne i kamerahuset. Den ska även ha linselement av ED-glas. Men jag tycker mig ändå på testbilder se en "normal" och lika stor mängd kromatisk aberration jämfört med vanliga linstyper hos kameror i kompaktklassen.