Annons

Val av kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

powerkjell

Ny medlem
Hej!

Jag har klarat mig rätt hyggligt så här långt med en vanlig messengerbag men börjar känna att jag vill få ut mer av en kameraväska än att bara bära med mig alltsammans i en portabel hög. Nya fina kameran förtjänar snällare behandling än så. Ett pelicase med figurskurna utrymmen har jag redan, för att hålla sakerna skyddade i den farliga familjemiljön men det passar inte att bäras runt på.

Jag söker en kameraväska som ska rymma kamerahus med monterat objektiv, kanske ett extra objektiv, ett par minneskort och andra små tillbehör. Vidare vill jag avgränsa mig till att väskan ska vara taktiskt modulerbar på ett sätt så att man kan använda den till stöd när man inte har stativet med sig. Alltså likt en soldat som svänger geväret från rygg till färdigställning och har bärremmen som stöd för en bra skjutställning, likadant måste det finnas väsksystem som kan dras från ryggläge till magläge och bilda en avlastad skön ställning att hålla armarna mot när man fotar.

Är det någon som äger/har testat evac_photo_recon från Civilian Lab? http://www.hazard4.com/products_evac_photo_recon.html
Jag är verkligen jättesugen men vill gärna höra av andra först.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.