Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av glugg till EOS 30V?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grude

Ny medlem
Hej

Ska på måndag köpa en EOS 30V och ha lite funderingar på vilket objektiv jag ska välja till den. Jag har ett Canon original 80-200 4,5-5,6 och vill ha ett bra komplement till detta.

Jag är något av en nybörjare vad det gäller mer avancerade kameror som denna och vill ha ett allsidigt objektiv som man använda till det mesta. Det ska dock inte vara allt för dyrt, har tänkt mig runt 1500 kr, hellre ett bättre begagnat än ett nytt och lite sämre.

Så har ni några idéer eller erbjudanden? Vill helst köpa det nu i helgen då min fotokurs börjar på måndag.
 
Ett EF 50mm f/1,8 är ett mycket bra och billigt normalobjektiv, nypris strax över 1000-lappen.

Vill du ha zoom kostar ett 28-105/4-5,6 ca 1.800 kronor nytt. Ett bättre alternativ är ett 28-105/3,5-4,5 II USM. Nypriset för det är dock ca 2.600, men begagnat bör det gå att få för 1.500. Var du hittar det under helgen kan jag dock inte svara på.

// Kjelle
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.