Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

tolstoy

Medlem
Tjingeling!

Jo, jag går i funderingar på att skaffa mig en blixt. Däremot blev jag mörkrädd (fyndigt) när jag insåg vad en hygglig blixt kostar, har ännu inte vant mig vid prisnivåerna i den här braschen (fotointresse + student = nudlar).

Så jag skulle vilja ha tips på blixtar som passar mig och min EOS400D. Skulle helst inte vilja lägga mer än 1500, absolut max 2000 (vilket kommer göra att jag lever under existensminimum ett par månader).

Det kanske rent av är bättre att vänta tills jag sätter 13 rätt och kan kosta på mig något rejälare?

Ha det gött
/Jonas

Har själv en sådan här:http://www.cyberphoto.se/info.php?article=DAF42C
till K10D. Till en början var jag inte nöjd, men efter att ha jobbat med den nån vecka blev vi kompisar och nu funkar den rätt bra. För 1500 är det en helt ok blixt. Jag har dock ingenting att jämföra med så den kanske är skit i proffsens ögon. Jag får iallafall bra bilder med den.

själv kör jag med en Nissin di622 fick köpa den för 1200:- på expert och e riktigt nöjd med den.

det enda man saknar på den är att det inte kan lägga bilxt på andra ridå och att det inte är någon master..

det e värd att ta en titt på iaf..

/Peter

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto