Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad tycker ni om ljuset?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förutom att denna verkar ha ett attraktivar innehåll så funkar den större ljuskällan bättre på denna mörkare etiketten. MEN om du skall frilägga dem mot svart bakgrund som på denna så föreslår jag att du åtminstone testar med ett svagt ljus bakom burken för att få fram högdagrar i kanten på burken. Förutom att det blir lättare att frilägga så ger de en tydligare form. Det KAN också göra bilden mindre exotisk, men det är nog värt att testa, åtminstone.

/Peter

Förutom att denna verkar ha ett attraktivar innehåll så funkar den större ljuskällan bättre på denna mörkare etiketten. MEN om du skall frilägga dem mot svart bakgrund som på denna så föreslår jag att du åtminstone testar med ett svagt ljus bakom burken för att få fram högdagrar i kanten på burken. Förutom att det blir lättare att frilägga så ger de en tydligare form. Det KAN också göra bilden mindre exotisk, men det är nog värt att testa, åtminstone.

/Peter

hehe, jag hoppades att folk som inte hade sett min förra tråd skulle svara :D så dom inte skulle veta att det var ihopslaget av olika bilder, denna är ihopslagen av 3 bilder och lite mer arbete i datorn än de förra jag la upp..

Men tack för svaret. Jag hinner nog dock inte testa mer nu :D måste bli klar snart och det är ca 6st ganska smutsiga och repiga burkar som har fotas, så det blir att klona i några timmar nu :)

Burkskrället lutar.
Ljussättningen bättre här än på den andra. Vad händer med en mycket stor diffusor placerad kl.2 till höger och en reflektor till vänster kl.10?

Eller dom är inte riktigt klara, men det som jag skall göra är klart. Bilderna skall vara på en mässmonter.

De kommer inte vara helt mot svart

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto