Poteta
Aktiv medlem
Jag har varit ute på sjön sedan barnsben men aldrig sett något liknande förut. I en sunkig pöl något tiotal meter från havet fanns det en massa "larver" av något slag. Ivrigt slingrandes runt omkring i vattnet. Uppskattningsvis 5-6 cm lång om man räknar med svansen. Halvt genomskinliga och de hade en förkärlek till några små bollar som jag uppfattade som växter. De liksom kramade dessa bollar och om de råkade stöta på varandra i vattnet så såg det ut som om de försökte krama varandra också... På bilden syns ganska tydligt hur två kramar sina bollar.
Pölen bestod säkert av gammalt havsvatten men som synes så fanns det även gamla fimpar och annat gott.
Vad kan det vara jag hittade? Ett tag var jag inne på att vi hade blivit invaderade av aliens men om någon annan har en bättre förklaring så sover jag bättre om natten.
Pölen bestod säkert av gammalt havsvatten men som synes så fanns det även gamla fimpar och annat gott.
Vad kan det vara jag hittade? Ett tag var jag inne på att vi hade blivit invaderade av aliens men om någon annan har en bättre förklaring så sover jag bättre om natten.