Annons

Vad skulle du köpa till näst?

Produkter
(logga in för att koppla)

ski_extreme

Aktiv medlem
Tjena

Har följande utrusting;

Min kameraväska innehåller:
Manfrotto 488RC4
Manfrotto Stativ 055 PROB
Canon EOS 350D
Canon Batterigrepp BG-E3
SanDisk CompactFlash 1GB Extreme III
Sandisk Compact Flash 256MB
Micro Memory 1GB CF Ultra 2
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II
HOYA HMC UV(0) 58mm
Canon EF 70-200mm f4L USM
B+W UV
Canon EF-S 60 mm F2.8 macro
Lowepro D-RES Belt Pack AW
Lowepro Topload Zoom AW
Lowepro Mini Trekker AW


Vad skulle ni köpa härnäst om ni hade ngr 1000:- lappar över?

Extern blixt, eller ngt annat roligt?

Har hittils tagit mest, fågel + macrobider + en hel del bilder på katten...


/Tommy
 
Supertele

Hade jag pengar onödigt med pengar över skulle det bli en 300/2.8 eller en fetzoom med IS. Om målet bara var att göra av med pengarna skulle jag ge dem till rädda barnen eller liknande där de gör mer nytta :)

Mvh

Martin
 
Kanske ta ledigt några dagar för att fotografera, istället för att köpa grejor?

Jag är inne på min sjunde, och sista,-( lediga månad och många dagar har varit mer värda än vilken pryl som helst. Med din utrustning skulle jag utan tvekan välja en ledig dag i stället för grejor för 1000:-
 
Yeeeessss, it's Great!

Men, jag är egen företagare. Många skulle kalla det arbetslöshet... Halvsmart som jag är så hade jag sparat för en sån här sits. Och när sommaren kom såg jag att jag hade råd att tacka nej till uppdragen som "semestervikarie". Har spenderat tiden med barnen och kameran i stället.
 
Pol filter

Ett polariseringsfilter kan göra en skillnad med makro också, inte bara landskap med himmel och/eller vatten. Kostar inte hela tusenlappen heller så du kan köpa annat också... ;) Köp filtret till objektivet med största filtergänga, tror det blir 67mm för 70-200mm, och stepringar för andra objektiv.
 
Canon 10 - 22 för fin vidvinkel, och ett Canon 70 - 200/ 2.8 för fina ljusa härliga bilder...

Men som sagt... de pengarna finns ju inte nu då :(
 
Köp vad som helst som kan hjälpa till att fylla din väska eller spara så att du kan köpa alla Canon objektiven. Du kan ju få nytta av dom, vem vet!
 
Utan tvekan ett 17-40/4L, kanonoptik liksom 70-200/4L.
/Brage.
 

Bilagor

  • 413596e96e702.jpg
    413596e96e702.jpg
    5.3 KB · Visningar: 252
Skulle satsa på några bra fotobildböcker. Annars tycker jag att Canons 10-22 verkar vara intresant, fick mycket bra kritik i fotos test.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.