Annons

Vad skulle DU ha i din fotoväst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Black Pearl

Aktiv medlem
Hej alla fotografer!
Jag studerar industridesign och skulle väldigt gärna ha lite information om vad ni har med er då ni fotograferar.
Mitt nya projekt är att göra någon typ av fotoväst med helt nytt utseende (dvs. komma ifrån den otroligt fula fotovästen som finns idag). Det är inte ens säkert på att det just blir en väst. Det kan också bli en väldigt kroppsnära väska av något slag.

Så min grundfråga är: vilka objekt vill ni ha nära till kroppen då ni fotograferar?
Personligen vet jag att jag vill ha minneskort, batteri till kamera såväl som AA batterier till min blixt, externa självutlösare, mobil, penna & anteckningsblock, alt. ngt linsfilter.

Alla kommentarer uppskattad!
M v h
Ulrika
 
Jag har oftast kameraväskan med mig och någorlunda i närheten och brukar inte ha så mycket i västen. Det som konsekvent ligger i min väst är

Mobil med headset.
Penna och anteckningsbok
Visitkort
Någon optik som kompletterar det som jag för stunden fotograferar.
Minneskort
QP Card 101
En blixt
Reservbatterier till blixten. Ibland 2 uppsättningar dvs 8 AA batterier.

Använder västen mer som en signal till vem jag är och att jag arbetar. (Har mitt firmatryck på ryggen.)
 
Designtips - ett bra bärsystem som redan finns (OT) - men fult, tyvärr

Ett västliknande system som redan existerar och är väldigt bekvämt är NewsWears chestvest - man kan bära länge utan att bli trött, man har allt tight runt midjan och axelremmarna är behagligt breda.

Smidigheten och balansen är så bra att man kan röra sig snabbt och smidigt och t o m springa om man greppar tag i väskorna så de inte slänger omkring.

Bärsystemet kan påminna om en självmordsbombares bälte, men jag har aldrig fått några konstiga reaktioner ens i vägspärrar i det hypernervösa Israel.

Bärsystemet i all sin funktionalitet är riktigt fult, det lär aldrig vinna något designpris.....