Annons

Vad skiljer elements ifrån photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jochum Berg

Aktiv medlem
Sitter med några versioner gammal CS-photoshop som jag skulle uppdatera för nåt år sen men orkade inte installera uppdateringen för det tillkom nåt trassel med nycklar och grejer och fick inte ha det på två datorer (får spel av sånt böz) så jag sålde versionen och behöll versionen som var installerad och nu jobbar jag inte "professionellt" alls längre, alla fall inte med trycksaker, nu trycker jag i ett bilsäte istället, ...men nu då funderar jag på att upp/nedgradera mig till senaste versionen av elements istället (verkar enklare att installera) och det enda jag vet är skillnaden är avsaknad av cmyk och kurvor kanske, nån som kan lista i fallande ordning de typ fem-sex-sju viktigaste sakerna som fattas elements gentemot PS som gör att man kanske ska kosta på sig en dyr PS-uppgradering istället?

PS. Har testat Photoline ingående och ja det når nästan fram, men vet inte, arbetssättet är ibland väldigt annorlunda och ibland oförutsägbart så jag vet inte men på det hela taget ganska likt PS, men ändå inte...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto