Annons

Vad ska jag tänka på när jag gör min "bok"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Samuel Johannesson

Avslutat medlemskap
Tror jag prickar rätt forum!?

Vad ska jag tänka på när jag gör min "bok".

Förutom det uppenbara som ett kritiskt genomgånget material i form av bilder...och referenser från andra uppdrag?

Ni som har erfarenhet ...hjälp mig!

Är det något som t ex bildredaktörer för en tidning tittar på som är annorlunda gentemot en AD eller projektledare för en reklambyrå?...förutom motiv då..:O))

Bör man kanske ha olika "böcker" för olika kundgrupper?

Detta är ett långtidsprojekt..:O)...jag är inte där än att jag tänker springa ut och presentera mig...men jag vill så att säga starta i tid...i brist på annat kan man ju drömma och planera.

Lite info kan jag ge.

Jag har olika portföljer för olika kunder.

När jag vänder mig till ett arkitektkontor har jag bilder på nyskapande, intressanta hus fotograferade i skymningsljus. Om det är möjligt gärna någon bild från något av deras hus, fotograferat annorlunda än vad man kan se på deras webbsida.
En reklambyrå som har mycket kunder för industrin, då blir det bilder på verktyg och instrument, gärna mot vit bakgrund med skarpt ljus, frilagda.
En reklambyrå där jag vet att ADn ser alldeles för mycket bilder av den typ som ”alla” visar, då blir det bilder av mer personlig prägel. Kanske från mitt projekt där jag visar Malmö stad på mitt sätt.

Och så vidare.
Man kan inte ha en pärm för varje kund men jag ser inget fel i att göra anpassade portföljer.

Du bör satsa på att inte ha för få eller för många bilder. 10-15 stycken är lagom, publicerade jobb skannar jag in och skriver ut i A4 som ligger sist i portföljen. Jag visar inte alltid dem.

Kvalitet på grejerna, inga sneda kanter eller bilder i olika storlek som ligger löst i plastfickor. Bort med dammprickar och så.

Nu måste hunden ut. Jag återkommer gärna.

Tack Mikael!

Utförligt som vanligt..:O)...

Vad är lämpligt att använda att presentera i?

Pärm?...vet att det finns svindyra speciella portföljpärmar...ska det vara det för att se seriöst ut?
Eller kan man göra efter eget huvud utan att det uppfattas fel?

- Borde skaffa hund så jag kommer ut på fler promenader.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar