Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad pantade ni för kamera vid köpet av Dynax D7

Produkter
(logga in för att koppla)

buddy_poor

Aktiv medlem
Kunde vara kul att höra vad ni lämnade in för kamera i inbyte för att kunna köpa Minolta Dynax D7 hos expert för 5995kr?

Jag hade planer på att köpa en engångskamera men det var för dyrt, hittade ingen billigare än för 79:- Däremot så hittade jag en "sekvenskamera" på Rusta, en med fyra linser som tar fyra bilder i en tät följd på en ruta, för 19:- Det fick bli mitt inbyte...!!! :D

Tog de den (19 kronors kameran alltså) som inbyte? kul! Jag har flera gamla lik liggande, jag trodde de ville ha en systemkamera åtminstone, men ser nu att det bara står "fungerande kamera". Sitter i valet och kvalet. Kanske skulle man passa på att skaffa en reservkamera.

Det kan dröja mycket länge innan det går att göra en bättre affär känner jag på mej...

Enligt Expert Bäckebol (Hisingen) är de slut i hela landet, det kommer inte in några nya heller. Han sa att deras två exemplar sålde slut innan de kom upp i montern.

Ja, det vore nästan skamligt annars. Bara att gratulera de som hinner med. Nånstans står det säkert nån kvar...

Jo dom tog den! Hon frågade i och för sig om den fungerade och jag sa ju givetvis att det gör den! Det var inte bara en bra affär utan även en som var rolig att göra, på mer än ett sätt... :)

Jag började ringa runt på fredag morgon för att kolla var närmsta kamera skulle kunna finnas (bor i storuman). I Lycksele hade de haft en som gick direkt. De tipsade om Expert på kungsgatan i Umeå och där visade det sig att de hade sex stycken när jag ringde klockan 10.00 på fredag morgon. Jag bokade ingen utan tänkte att det säkert skulle finnas kvar någon åteminstone till lördag, så att jag skulle hinna fundera något innan jag slog till. Klockan två beslutar jag mig för att lägga undan en för säkerhets skull, då fanns det bara en kvar...

Senast ändrad:
--------------------------------------------------
KG Stolt skrev:

Det kan dröja mycket länge innan det går att göra en bättre affär känner jag på mej...
--------------------------------------------------

Hav tröst!
Snart kommer det ett nytt erbjudandet hos Expert, Konica-Minolta 5D, för 995:- !
Jag har en engångskamera, nu i fickan, man vet aldrig när nästa erbjudande dyker upp, kommer att springa över på lunchen, så fort den minsta lilla annons säger;
Utförsäljning K-M 5D .....!

ANNONS