Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad menas med panoranafunktion på minnekort?
- Trådstartare ChrilleG
- Start datum
kaw
Aktiv medlem
Du får nog förtydliga vad du menar - enklast genom att berätta vilken kamera du tänker på som har en panoramafunktion.
På min Canon G2 innebär panoramafunktionen att LCD-fönstret visar den tidigare bilden förminskad på ena sidan så att nästa bild skarvas in så bra som möjligt.
Syftar man mot något föremål upptill/mitten/nertill i varje bild kan man göra denna matchning själv förstås och använder man stativ är funktionen helt överflödig så när som på att filnamnen hålls ihop inom panoramat.
På min Canon G2 innebär panoramafunktionen att LCD-fönstret visar den tidigare bilden förminskad på ena sidan så att nästa bild skarvas in så bra som möjligt.
Syftar man mot något föremål upptill/mitten/nertill i varje bild kan man göra denna matchning själv förstås och använder man stativ är funktionen helt överflödig så när som på att filnamnen hålls ihop inom panoramat.
Fredsson
Aktiv medlem
Jag har en Olympus digitalkamera Z3020. Om jag har ett minneskort från Olympus så kan jag i kamerans meny koppla på en funktion för att ta panoramabilder. Nu var det så länge sedan jag använde den så jag minns inte riktigt men jag tror att det enda som hände var det tändes några ramar i kamerans LCD display i vänster och högerhörnet. Dessa gjorde det lättare att passa in nästa bild när man vred kameran. Alltså det jag såg i den högra ramen skulle jag se i den vänstra ramen på nästa bild om jag vred kameran åt höger.
Detta fungerade bara om det var ett Olympus minneskort.
Det är dock inget problem att skapa panorambilder även utan den funktionen. I t ex Olympus medföljande program Camedia Master eller i Photoshop Elements så går det lika bra ändå. Fördelen skulle väl var att det var lite lättare att passa in bilderna så att ihopskarvningen blev lite bättre.
Thomas F
Detta fungerade bara om det var ett Olympus minneskort.
Det är dock inget problem att skapa panorambilder även utan den funktionen. I t ex Olympus medföljande program Camedia Master eller i Photoshop Elements så går det lika bra ändå. Fördelen skulle väl var att det var lite lättare att passa in bilderna så att ihopskarvningen blev lite bättre.
Thomas F