Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan jag ta för pris för heldags bröllopsfotografering???

Produkter
(logga in för att koppla)

sahlenius

Aktiv medlem
Jag ska fota ett bröllop i sommar under en hel dag med fest och allt. Vad tycker ni att jag kan ta för pris på det? Kommer att jobba hemma i PS efteråt oxå, brudparet får bearbetade plus orginal på CD efteråt. Jag är ju inte på nåt sätt proffesionell så proffspriser vill jag inte ta men kolla gärna på hemsidan för att se vart jag ligger i mitt fotande.
(jag lärde mig i alla fall på min första bröllopsfotande att kolla så att brudparet inte kisar)

http://www.sahlenius.se

Hej ! Var inne och kollade på dina bilder och fann dem helt underbara.Skulle själv inte tveka på att betala dig en bra slant ! MVH.

Åh, men tack :) Vad glad jag blir. Fast jag har nog mycket att lära än tycker jag. Så därför är det så svårt att veta vad det ska stå på prislappen :)

Kolla upp vad yrkesfotografer tar för pris och bilda dig sen en uppfattning om vad du själv tycker du är värd ,tänk ut ditt pris och fråga sedan brudparet vad dom vill ge och möt varandra på halva vägen.Är dom släkt, familj eller nära vänner ? Då kanske man inte vill ta ett högt pris,kanske ställa upp gratis ? Det är svårt det här,bara du själv kan bestämma priset ! MVH.

17 000 kr för rekognosering, fotografering före, under och efter ceremonin.
max 6-7 timmar.

Lägg på efterbearbetning av bilder i ca: 2-3 dagar.

timpenningen blir då ca: 700 ink moms för kund vilket är rimligt.

Ta mer, 25 000, 45 000 kr?
Inte mindre än 15 000 kr kan jag säga för en "heldag"

Kolla upp vad yrkesfotografer tar för pris och bilda dig sen en uppfattning om vad du själv tycker du är värd ,tänk ut ditt pris och fråga sedan brudparet vad dom vill ge och möt varandra på halva vägen.Är dom släkt, familj eller nära vänner ? Då kanske man inte vill ta ett högt pris,kanske ställa upp gratis ? Det är svårt det här,bara du själv kan bestämma priset ! MVH.

släkt brukar jag lägga på 10 % dyrare pris.
Varför skall de ha gratis och billigare? :)

Tack för svar. Som sagt det är så svårt att sätta en prislapp på det man gör, speciellt när man inte tycket man är sååå bra.

17 000 kr för rekognosering, fotografering före, under och efter ceremonin.
max 6-7 timmar.

Lägg på efterbearbetning av bilder i ca: 2-3 dagar.

timpenningen blir då ca: 700 ink moms för kund vilket är rimligt.

Ta mer, 25 000, 45 000 kr?
Inte mindre än 15 000 kr kan jag säga för en "heldag"

Oj, men inte så mycket för en amatörfotograf väl??? Skön inställning till släktfotografering :)

Tack för svar. Som sagt det är så svårt att sätta en prislapp på det man gör, speciellt när man inte tycket man är sååå bra.

Då ska jag ge dig lite "självförtroende".Det är inga fel på dina bilder,jättefina vackra bilder med fin stämning.Ditt problem är inte dina bilder utan vad du ska ta betalt,kolla lite andra trådar här på FS och kör efter det!

Hej!

Ville bara tillägga här att se till att du inte tar för lite. Visst kan du ju lägga dig lite under proffsen men tänk på att går du för lågt så skjuter du dig själv och alla andra i foten. Gör man ett jobb en gång för billigt så kommer alla andra att förvänta sig att du gör det till samma pris sen, och då blir det mycket pengar du förlorar.

Bara min 5 cent.. :)

Lycka till!

brudparet får bearbetade plus orginal på CD efteråt.QUOTE]

Snygga bilder på din sida, men ska du inte leverera något mer än bara bilder på CD. Tänk på att paret kanske väljer ett budget-alternativ för att få bilderna på papper sen..
Skicka gärna med några bilder från ett proffsigt lab :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar