Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad kan jag sälja!
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
Ett litet tillägg är kanske att bilderna inte får användas i reklamsammanhang utan de avbildades godkännande.Arleklint skrev:
Tackar!
Alltså; ska nån kränga smör med min nuna i annonserna måste jag ge tillstånd.
Sant. Men det är ju tänkvärt och kanske bra att veta.Damocles skrev:
Fast det är väl inte Jannes huvudvärk utan den som sedan ska publicera bilderna så länge det inte står med i köpeavtalet.
Det är ju ansvarig utgivare som tar smällen.
Damocles
Aktiv medlem
Bra att veta definitivt. Jag har aldrig sett kunskap som något negativt, tvärtom. Ju mer man vet desto mer vet man vad man ska undvika och inte. Och att ha kolla på upphovsrätten(i den mån man nu som fotograf) kan ha koll på den är ju bara bra.Sant. Men det är ju tänkvärt och kanske bra att veta.
Kunskapp er mackt!Damocles skrev:
Bra att veta definitivt. Jag har aldrig sett kunskap som något negativt, tvärtom.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Men om man säljer bilderna till ett musikmagasin, blir det reportage eller reklam?
stefohl
Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Men om man säljer bilderna till ett musikmagasin, blir det reportage eller reklam?
Det blir reportage, bara om det är en annons som säljer produkter som det anses som reklam. Om dina bilder skulle användas vid marknadsföring av till exempel ett politiskt parti är det OK att använda dem utan tillstånd från dem som du fotograferat. Då kallas det ideell marknadsföring.
MVH/Stefan
pryzze
Aktiv medlem
Om man nu skall sälja - vilket pris?
Jag har fått en förfrågning från Frankrike på mina Bowiebilder från 1976.
Vad är ett rimligt pris och hur går man tillväga på bästa sätt?
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=ex&authorID=16815
MVH Henrik
Jag har fått en förfrågning från Frankrike på mina Bowiebilder från 1976.
Vad är ett rimligt pris och hur går man tillväga på bästa sätt?
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=ex&authorID=16815
MVH Henrik