Annons

Vad heter/var köper man "det där mjuka"?

Produkter
(logga in för att koppla)

themajk

Aktiv medlem
I en sån här väska?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164744420

Har en mindre resväska som vore perfekt att ha som fotoväska, den är med hårt skal, vackert snorgrön med ett klistermärke på ett mumintroll på. Men jag vill ha tag i ett "block" eller liknande av sånt där mjukt material som man kan skära ut för kamerahusen, objektivet, speedlights, batterier etc...

Läste någonstanns om liggunderlag från typ biltema och sen limma ihop med, är det den bästa lösningen?

Tips, tankar och länkar mottages!

God jul på er!

// m.
 
Jag har för mig att just clas ohlsson som du länkar till har lösa block för inredning.

Det vore ju soft, men vad för lösa block ska jag fråga efter? :)

Vågar inte gå in på just pappa-dagis och fråga efter något jag inte vet vad det heter, för då kommer de skratta och peka på mig och hänga upp en "tummen mitt i handen"-bild på mig i skyltfönstret. :(
 
Skumgummi är vad du letar efter :)

Annars tycker jag att Classe har väldigt bra service i sina butiker, ta med väskan dit och säg att du vill inreda till kameraväska så tror jag att de löser det på ett bra sätt!
 
Senast ändrad:
Eventuellt kanske en sån här kan passa?

Mmm, alltså jag letar även efter något åt det där hållet - dvs en dagsutflyktväska, men jag vill gärna ha en Crumpler Daily eller Bombay... Gillar axelväskor som fan, trist bara att de är så dyra.

Skumgummiväskan är mer för on location jobb och då ska den jäkeln rymma tre hus, fyra objektiv, fem speedlights, triggers, reflectortjofräs m.m och då känns en hard case (nåja) mera rätt, speciellt pga hjulen och då kan jag även bulta fast någon typ av spännräm på utsidan för stativ etc...

Har en hardcase till mina studioblixtar, och vore praktiskt med en till väska på hjul känner jag...

Men den där ryggan var ju faktiskt inte så himla dyr...
 
Om du absolut vill bygga själv så är nog det där rätt riktning, men om budgeten är lite större så skulle jag nog titta närmare på f-stops innerväskor (länkade till ett par inlägg upp, men du missade nog det eftersom jag redigerade in länken i efterhand).
 
Om du absolut vill bygga själv så är nog det där rätt riktning

Men tänk på att skumgummi, och liknande material, ofta läcker gaser som kan skada kamerautrustning. Det är inget problem om man bara har grejerna i närheten av skumgummit en kortare tid, men för långtidsförvaring ska man använda något annat.
 
Oooooh! Nu snackar vi! :)

Det där var ju perfekt typ.. men klä in? Måste jag (dvs inte alls jag utan någon annan) alltså sy något slags påslakan till den?

Kan ludda lite i skärytan. Hade ett annat material tidigare som var hårdare men ville inte just då åka till Uppsala igen för att köpa. Annars en liten tygpåse runt optiken. Har en metallväska från Clas O för att kunna ha på cykeln. Annars har jag mina objektiv i koger löst i ryggsäck. Eventuella gaser kan jag tänka mig att dessa försvinner med tiden.
 
Men tänk på att skumgummi, och liknande material, ofta läcker gaser som kan skada kamerautrustning. Det är inget problem om man bara har grejerna i närheten av skumgummit en kortare tid, men för långtidsförvaring ska man använda något annat.

Sönderskuret liggunderlag kör jag med för att "padda" en vanlig ryggsäck.

Borde gå att skiva till byggblock om man vill undvika skumplast.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.