Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad heter dokumentären?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lazoli

Medlem
Fick tips om en bra dokumentär häromdagen. Om en holländsk fotograf som letar upp gamla släktalbum på loppisar och parar ihop bilder som har vissa sammanhang, eller något i den stilen.

Jag tyckte det lät intressant och ville gärna kolla, men eftersom jag varken lyckades snappa upp namn på fotografen eller namn på dokumentären undrar jag om det är någon som känner igen detta?

Den ska ha gått på Kunskapskanalen nu i veckan som jag förstått det. Men jag har letat runt överallt på svtplay och kunskapskanalens hemsida, samt googlat alla möjliga sökord jag kunnat komma på...

Så vad kan den heta?

Kan det vara det här programmet?

Livsperspektiv och bilder

Konstprogram. Erik Kessels arbetar inom reklam, foto och konst med en blick inställd på det humoristiska och oväntade. Här får vi ta del av hans bildtänkande och arbetsprocesser. Kessels låter bland annat lokalbefolkningen komma med idéer inför utsmyckningen av en rondell utanför Amsterdam.

Från 13/5 i K. Även i K 18/5

Jag såg denna också. Tror dock att den handlade inte bara om honom, utan hade även andra ämnen i dokumentären. Kanske därför du inte hittat? Ska kolla själv och se om jag kan hitta!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar