youjustmight72
Medlem
Jag har köpt en begagnad D60 och har fått en massa tillbehör som jag inte riktigt vet vad jag skall ha dem till eller vilken funktion de har, kan ni hjälpa mig ?
Jag har fått 2 objektiv, ett tele och ett wide, dessa är jag med på och kan använda.
Nu sitter det längst ut påskruvat en lins som det står 52 mm skylight (1b) , den har jag låtit sitta på sen jag köpte, i kartongen ligger sen följande
Digital filter ( som kan ersätta skylight ?) Green-L 52 mm, star-8
Digital filter Green-L 52 mm, Close-up +4
Digital filter , Green-L, 52 mm UV
Digital filter ,Green-L 62 mm, UV , detta är större var skruvar man detta ?
Digital filter ;filter ( här står INTE Green-L) 62 mm, UV
Lins i omärkt ask på linsen står det 52 mm , ND4, glaset verkar lite mörkare , som svaga solglasögon
Utöver dessa har jag en ask med en lös lins 52 m, där stå inte något alls på den linsen, varken på låda eller på sidan ( är det kanske original så att det satt där Skylight nu sitter ?)
Sen har jag en ask till med 52 mm lins , på denna står Skylite P.L
Har en "grej" med 52 mm gänga utan glas(lins) det är bara en stor mjuk gummiring , ca 2 cm bred.
I lådan låg också 3 st böjda plastbitar i 3 olika färger, blå,vit och orange på yttersidan fullt med små knoppar , på insidan 5 st "rör" med håll på varje kortsida.
Sen ytterliggare en svart plasmojäng formad som ett U, ca 5x 7 cm
Väldig tacksam om någon kan skriva lite kring allt detta som jag inte förstår vad det är och hur använda
Jag har fått 2 objektiv, ett tele och ett wide, dessa är jag med på och kan använda.
Nu sitter det längst ut påskruvat en lins som det står 52 mm skylight (1b) , den har jag låtit sitta på sen jag köpte, i kartongen ligger sen följande
Digital filter ( som kan ersätta skylight ?) Green-L 52 mm, star-8
Digital filter Green-L 52 mm, Close-up +4
Digital filter , Green-L, 52 mm UV
Digital filter ,Green-L 62 mm, UV , detta är större var skruvar man detta ?
Digital filter ;filter ( här står INTE Green-L) 62 mm, UV
Lins i omärkt ask på linsen står det 52 mm , ND4, glaset verkar lite mörkare , som svaga solglasögon
Utöver dessa har jag en ask med en lös lins 52 m, där stå inte något alls på den linsen, varken på låda eller på sidan ( är det kanske original så att det satt där Skylight nu sitter ?)
Sen har jag en ask till med 52 mm lins , på denna står Skylite P.L
Har en "grej" med 52 mm gänga utan glas(lins) det är bara en stor mjuk gummiring , ca 2 cm bred.
I lådan låg också 3 st böjda plastbitar i 3 olika färger, blå,vit och orange på yttersidan fullt med små knoppar , på insidan 5 st "rör" med håll på varje kortsida.
Sen ytterliggare en svart plasmojäng formad som ett U, ca 5x 7 cm
Väldig tacksam om någon kan skriva lite kring allt detta som jag inte förstår vad det är och hur använda