Annons

Vad har hänt med bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

c.o

Aktiv medlem
Hej!
Vart ute o plåtade idag när kameran(eos 40D) helt plötsligt började bete sej allt annat än normalt...det gick helt plötsligt inte att ta någon bild.
Man kunde zooma in, men sen hände det inget när jag tryckte av, blinkade lite olika i övre displayen...men fick inget felmeddelande.
Efter att jag tagit ut både batteri o minneskort(Lexar4GB, premium series 80x) så funkade den som vanligt igen.
Två bilder, antagligen dom tagna innan den krashade, blev konstiga, denna blev sämst.
Någon som vet vad det kan bero på?
Camilla

Bilagor

• IMG_0001.jpg
    IMG_0001.jpg
    97.9 KB · Visningar: 360
Vilken firmware har du i kameran? Finns att se i en meny. För övrigt ser det ut som ett träd som e ivägen te höger :) Men kolla din firmware först.

Ha ha ha, när ni säjer det ser det onekligen ut som ett träd som hamnat i vägen...
Men eftersom kameran betedde sej som den gjorde så antog jag att bilden vart korrumperad...men nu är jag ju osäker...
Lite bimbovarning känner jag, men vad kan ha hänt?

Ha ha ha, när ni säjer det ser det onekligen ut som ett träd som hamnat i vägen...
Men eftersom kameran betedde sej som den gjorde så antog jag att bilden vart korrumperad...men nu är jag ju osäker...
Lite bimbovarning känner jag, men vad kan ha hänt?

Kameran kanske inte kunde fokusera så nära det närmaste trädet
att den vägrade exponera, om det nu är ett träd där.

Per.

för mig ser det ut som att kameran har fokuserat på tallen och lämnat ut björken utanför skärpedjupet alltså inget fel på bilden i alla fall vad förstår det

Problemet vart dock att kameran inte kunde ta bilder på annat heller, försökte med porträtt, o allt möjligt...visade inte tagna bilder eller menyn heller...
Fungerade först efter kort/batteri varit bortplockat...

eftersom det är mjukvara så är det väl som med vilken dator som helst att det kan "hänga" sig iom ur tagning av batteri så funkade det ju igen, jag tippar på att det inte är nått värre.

Tack för alla svar!!!
Antar att den bara hängde sej då, låter bra för min del:)
Blev lite orolig, vill ju inte att det ska vara några problem med den...
Camilla

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto