Annons

Vad har hänt här?

Produkter
(logga in för att koppla)

wahll

Aktiv medlem
Hamtade ut 2 rullar idag,på en av rullarna var bilderna 6 och 7 förstörda. Bild 1 - 5 var bortklippta av labbet. Vad är det som gått fel? Är det jag som gjort fel, fel på kameran eller har labbet klantat sig? Inga fel på övriga bilder på rullen. Av de senaste 6 rullar jag tagit har detta hänt på två. Båda gångerna har jag använt mig av samma labb och det är de första bilderna som blivit konstiga.

Bilagor

• fel001.jpg
    fel001.jpg
    39.3 KB · Visningar: 639
Det är ljusskador. Möjliga orsaker:

1. Det är för ljust när du laddar kameran.
2. Bakstycket (luckan) på dina kamera kan vara lite glapp eller så har tätningen gett upp.

3. Labbet är oförsikta. Testa att byta labb.

Fredrik Calabrese skrev:
Det är ljusskador. Möjliga orsaker:

1. Det är för ljust när du laddar kameran.
2. Bakstycket (luckan) på dina kamera kan vara lite glapp eller så har tätningen gett upp.

3. Labbet är oförsikta. Testa att byta labb.

Om bakstycket glappar eller tättningen gett upp borde inte det bli skador över hela filmen då och inte bara i början?

Jimpawa skrev:
Har labbet orakat en sådan skada borde dom väl bli ersättnings skylldiga? eller?

Har fått en film förstörd av FOTOQUICK då fick jag hela två filmer som ersättning. tror det är en standard ersättning.

wahll skrev:
Har fått en film förstörd av FOTOQUICK då fick jag hela två filmer som ersättning. tror det är en standard ersättning.

Det är på tok för lite!

Om labbet orsakat en sån här skada, vilket ju är lätt att testa, ska dom punga ut med bra mycket mer.

När Proffskopia hade alger i sköljvattnet och det blev fläckar på en dia rulle fick jag 10 framkallningskuponger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar