WeeBee
Aktiv medlem
Hej allihopa,
Jag har inte jobbat mycket med film hittills, men har gjort ett par kortfilmer. Dessa har dock varit gjorda i Full HD eller lägre upplösning.
Nu när jag försökte ta steget in i timelapse världen så hände följande sak:
Försökte göra en timelapse i 3K upplösning. Allt verkade fungera som det skall tills jag skulle se på filmen. Den uppvisade en massa färg-rutor liknande såna man brukade få förr i tiden när TV-signalen gick förlorad.
Ni kan se videon här: https://www.youtube.com/watch?v=_jZsM_sJ6o0&feature=youtu.be
Har nån någon aning om varför det blitt på detta vis? Har som sagt inte hänt när jag sparat vanliga Full HD-klipp.
Jag jobbar med Adobe Premiere CS6
Detta är mina export-inställningar:
Format: H.264
Preset: Custom
Width: 3072 pxl
Height: 1728 pxl
Frame Rate: 25 fps
Field ORder: Progressive
Aspect: Square Pxl
TV Standard: PAL
Profile: High
Level: 5.1
Render at Maximum Depth: Yes
Bitrate Encoding: VBR, 2 pass
Target Bitrate: 90,13 Mbps
Maximum Bitrate: 95,94 Mbps
Key Frame Distance: 75 (Aktiverad)
Hoppas ni kan hjälpa
Jag har inte jobbat mycket med film hittills, men har gjort ett par kortfilmer. Dessa har dock varit gjorda i Full HD eller lägre upplösning.
Nu när jag försökte ta steget in i timelapse världen så hände följande sak:
Försökte göra en timelapse i 3K upplösning. Allt verkade fungera som det skall tills jag skulle se på filmen. Den uppvisade en massa färg-rutor liknande såna man brukade få förr i tiden när TV-signalen gick förlorad.
Ni kan se videon här: https://www.youtube.com/watch?v=_jZsM_sJ6o0&feature=youtu.be
Har nån någon aning om varför det blitt på detta vis? Har som sagt inte hänt när jag sparat vanliga Full HD-klipp.
Jag jobbar med Adobe Premiere CS6
Detta är mina export-inställningar:
Format: H.264
Preset: Custom
Width: 3072 pxl
Height: 1728 pxl
Frame Rate: 25 fps
Field ORder: Progressive
Aspect: Square Pxl
TV Standard: PAL
Profile: High
Level: 5.1