Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad händer med de gamla klassiska märkena??

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinB

Aktiv medlem
Contax försvinner...?
Hasselblad och Leica har stora finansiella problem...

Personligen tror jag att deras problem beror på dålig produktutveckling iaf från Contax och även lite från Leicas sida. Hade de räknat med att de skulle kränga en massa analoga kameror eller? Knappast..
Jag tror inte loppet är kört för Leica bara de börjar komma ut med fler digitalkameror och den nya digital-r modulen för R8/R9 verkar ju riktigt intressant..

1. Tror ni företagen kommer överleva?
2. Vad har de gjort fel?
3. Vad behöver göras för att komma ur svackan?

Vad gäller Leica så är väl deras största inkomstkälla att sälja optikkonstruktioner till Panasonic..

HB:s fel var att de underskatta (som många andra ;-) digitalkamerans utveckling, men de har ju fina modeller nu så det ska nog gå bra (tror jag iaf).

Håller med dig!

Leica kan nog vara hyfsat lugna med Panasonic i ryggen..

Hasselblad verkar ha kommit ut med mycket intressanta digitala prylar nu. Synd bara att de ligger i astronomiska prisklasser. =(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar