Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ger man barnen?

Produkter
(logga in för att koppla)

InfHarry

Aktiv medlem
Vad ger man små barn för kamera? (3-5-7 år) Självklart ska de ha en kamera som de får använda som de vill. Krav jag har är billig (om den förstörs under lek), hyggligt tålig, enkel "auto-allt" är nåt annat intresant får de låna mina... Även plus för tydlig display.

Jag har tänkt på detta

Billig 4 el 5 megapixelkamera från t ex net on net. Prislapp ca 500 + minneskort.

Begagnad digital med 4 mpix el mer, från 400,- inkl minneskort. Vanligen några hundra mer. Vanligen i rätt dåligt skick om de är billiga.

Vad skulle ni satsa på? Tanken är ju inte att det ska bli så mycket bilder utan mer att de ska ha lite kul.

InfHarry skrev:
Vad ger man små barn för kamera? (3-5-7 år) Självklart ska de ha en kamera som de får använda som de vill. Krav jag har är billig (om den förstörs under lek), hyggligt tålig, enkel "auto-allt" är nåt annat intresant får de låna mina... Även plus för tydlig display.

Jag har tänkt på detta

Billig 4 el 5 megapixelkamera från t ex net on net. Prislapp ca 500 + minneskort.

Begagnad digital med 4 mpix el mer, från 400,- inkl minneskort. Vanligen några hundra mer. Vanligen i rätt dåligt skick om de är billiga.

Vad skulle ni satsa på? Tanken är ju inte att det ska bli så mycket bilder utan mer att de ska ha lite kul.

Har en 3-åring som är väldigt förtjust i att fota med min mobiltelefon, bilderna blir ungefär som bilderna från konstfotoskolorna;-)
Jag skulle nog köra på en billig netonnetkamera eller en beg. för den slits nog ganska fort.

Beror väl på vad du vill göra med bilderna och hur mkt du är beredd att satsa på något som kan gå sönder om du har otur.

En annan faktor är väl hur försiktigt barnet är. Jag tror tex inte mn son tappat ngt (frivilligt iaf).

Vill du ha bilderna till att göra posterstora förstoringar så bör det ju vara en ok kamera... Min 3,5 åriga son har en vanlig men gammal 2 Mpx kamera som ger (knappt) ok bilder vid utsktft i max 10x15 cm.

Jag hade som någon tidigare föreslog satsat på en billig modell från netonnet exempelvis.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar