Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad göra med Hasselblad 903 SWC?

Produkter
(logga in för att koppla)

h61r

Ny medlem
Hej. Jag har en gammal Hasselblad 903 SWC liggande som min farfar använde under delar av sin tid som fotograf. Jag kan absolut ingenting om denna typ av kameror och tänkte höra här huruvida det finns något värde i den och hur man skulle kunna kontrollera dess funktionalitet.

Jag har ingen aning om huruvida den fungerar eller inte och vet egentligen inte hur jag ska ta reda på det. Kameran har bakstycke/kassett och sökare men inga övriga tillbehör. Jag kan inte hitta något serienummer på den.

Finns det något samlarvärde eller liknande i en 903 SWC och i så fall under vilka förutsättningar?
Kort och gott tycker jag det är synd att ha den liggandes och vill veta lite hur jag bör gå tillväga för att kolla dess status :)

Tack på förhand!
/Jesper

Är det säker på att det är en 903 SWC? alltså den nyaste versionen. Alla SWC-versioner har ett värde.
En Hasselblad SWC/M såldes för 14000 kr på auktion på lpfoto.se tidigare i år. 903 SWC är kanske värd ännu mer.

Kolla mer på lpfoto.se

903 SWC står det ordagrant på den, men eftersom jag inte hittar något serienummer på den kan jag inte lista ut när den är tillverkad eller liknande. Min första ambition är att kontrollera att den är funktionsduglig över huvud taget.

Ska absolut kolla in lpfoto.se. Tack för tipset!

Senast ändrad:
Som sagt, det är nog en av de mest eftertraktade mellanformatarna så den kan du nog få en bra slant för om den är i hyfsat skick. Jag skulle själv vilja ha en.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar