MarkusFjellsson
Aktiv medlem
Jag har fotograferat mer eller mindre under ett antal år. Det går i perioder, men jag har nog aldrig varit särskilt extrem. Det jag gillar med fotografering är att det ger mig en anledning att ta mig ut i skogen, på sjön etc. Men ibland kan jag tappa motivationen eftersom jag inte egentligen vet varför jag tar bilderna. Vad är det för vits med att samla bilder på hög egentligen?
Jag är inte särskilt intresserad av ny teknik så det är ingen drivkraft. Är mer fascinerad av de gamla mekaniska kamerorna och jag kör fortfarande med analog kamera, även om jag förmodligen köper en begagnad digital framöver, mycket för att kunna "slösa" med bilderna.
Är inte heller särskilt road av att sitta vid datorn och efterarbeta.
Så vad gör ni med era bilder? Hur motiverar ni er till att fortsätta ta bilder på t.ex. fåglar, båtar, personer eller arkitektur om ni redan har ett antal hundra bilder i samma anda?
Jag är inte särskilt intresserad av ny teknik så det är ingen drivkraft. Är mer fascinerad av de gamla mekaniska kamerorna och jag kör fortfarande med analog kamera, även om jag förmodligen köper en begagnad digital framöver, mycket för att kunna "slösa" med bilderna.
Är inte heller särskilt road av att sitta vid datorn och efterarbeta.
Så vad gör ni med era bilder? Hur motiverar ni er till att fortsätta ta bilder på t.ex. fåglar, båtar, personer eller arkitektur om ni redan har ett antal hundra bilder i samma anda?