Annons

Vad för slags bilder ska man ta för att kunna skicka in dom till istockphoto.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
Vad för slags bilder ska man ta för att kunna skicka in dom till istockphoto.com?

hej.
jag är lite vilsen när det gäller den sidan.
hur ska liksom bilderna se ut?
ska dom vara efterbehandlade i PS eller är det bara att skicka in som dom är ?
är det en viss standard på bilderna?
eller lite enklare: vilka bilder blir inte godkända ?

mvh

eftersom jag inte använt sidan så vet jag inte exakt vad de vill ha, men det jag skummade uppfattade jag som att det är okej att modifera bilder till en viss del. men jag antar att någon som använt sidan kommer med mer info strax.

Dom vill ha bilder som säljer och det vill du med givetvis.

PS går mycket bra att använda men överdriv inte på något vis bara.

Bilderna ska vara med så lite brus som möjligt finns brus och du vill använda bilden kör en runda i PS.

Bilderna ska hålla bra skärpa i vissa fall släpper de igenom bilder givetvis beroende på motiv.

Bilder få ej innehålla något som kan förknippas med ett företag typ som deras logga, märke eller liknande.

Bilderna ska vara minst 4.0MP gärna större och JPG funkar bra.

Är det någon bild som de inte gillar så får du veta det och kan ev fixa till bilden och sedan skicka den om igen.

Är du osäker på vilka motiv de tar surfa runt på deras sida och kolla vad som redan finns och du kommer få massor inspiration till motiv. : )

Gör något galet som ingen annan har gjort : )

/Micke

Dom vill ha bilder som säljer och det vill du med givetvis.

PS går mycket bra att använda men överdriv inte på något vis bara.

Bilderna ska vara med så lite brus som möjligt finns brus och du vill använda bilden kör en runda i PS.

Bilderna ska hålla bra skärpa i vissa fall släpper de igenom bilder givetvis beroende på motiv.

Bilder få ej innehålla något som kan förknippas med ett företag typ som deras logga, märke eller liknande.

Bilderna ska vara minst 4.0MP gärna större och JPG funkar bra.

Är det någon bild som de inte gillar så får du veta det och kan ev fixa till bilden och sedan skicka den om igen.

Är du osäker på vilka motiv de tar surfa runt på deras sida och kolla vad som redan finns och du kommer få massor inspiration till motiv. : )

Gör något galet som ingen annan har gjort : )

/Micke

tack för den ypperliga förklaringen micke.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar