Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad för företag ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Hej jag vill starta ett företag för att få F-skatte sedel, jag vill inte betala så mycket i skatt varje månad utan helst bara betala när man gör ett jobb, hur ska man bära sig åt, vad ska det vara för företags form ?

Jag har ju fotog som hobby men om nån frågar så vill jag kunna sälja en bild eller två...

Jag vill inte heller betala massa skatt;)
men det avgörs ju på vad som dras in...

Enskild firma passar dig säkert bra. Gör en preliminär deklaration till skatteverket. Sen får du en preliminärsumma på skatt att betala in per månad utifrån den. Håller du dig runt det preliminära slipper du iaf skattesmällar senare, märker du att det drar iväg så räkna om..

Du kan skriva att du tror att du kommer tjänar 0:- då får du väl bara betala i slutet av året men då får du se till att lägga undan pengar. Om det är en hobby så kan du ha det som
hobbyverksamhet

ANNONS