ANNONS
Annons

Vad för bakgrund till Bröllopsfoto i studio?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Skall fotografera ett bröllop i September, har blivit ombedd att rigga upp min studioutrustning i en närliggande lokal, utifall att det blir regn!

Nu är det så att jag endast har en vit bakgrund, vilket kanske inte lämpar sig så bra för bröllopsfotografering (vit klänning), och har ändå tänkt införskaffa mig en annan bakgrund för att kunna variera lite.

Så, vad rekomenderar ni för bakgrund?

Ser gärna lite av era egna bröllopsfoton i studio också!

/Jocce

Prova med en grå bakgrund, den kan du ljusa upp lite med ditt ljus eller låta bli mörkare genom att ej belysa den.

Bruden ljusa klänning syns bra samtidigt som hans mörka kostym syns tydligt.

hasse lundberg skrev:
Prova med en grå bakgrund, den kan du ljusa upp lite med ditt ljus eller låta bli mörkare genom att ej belysa den.

Bruden ljusa klänning syns bra samtidigt som hans mörka kostym syns tydligt.

Okej!

Funderade på om man skulle ha nån mönstrad bakgrund, typ liknande såna man brukar ha vid porträttfotograferingar och liknande?

/Jocce

Brun tycker jag är toksnyggt till brudpar.

Patrik Adolfsson här på FS har en session med en brud som jag är såååå avunsjuk på, där har han nyttjat en brun fond. Jag har själv en brun fond som jag gillar skarpt.

/C

Jag skulle kört med den vita. Det beror dock lite på hur stor lokalen är. Har du en liten lokal kan det vara svårt att avskärma ljuset och fonden kan vara svår att belysa som man vill.

Jag fotograferade själv ett brudpar i en stor lada där jag hade riggat en temporär studio. Inga reflexer skapade stora möjligheter till ljussättning.

Sedan kan det alltid vara en bonus att köra med en färgad också om tiden finns. Ljusgrå, eller ljusbrun är inte så tokigt.

Mvh /Peter

jag körde med lastolites pappersbakgrund "heaven" (ljusblå) nyligen och både jag och brudparet blev väldigt nöjda. Med bakgrundsbelysning med raster blev det en rätt trevlig "blågrå" färg. Trevligt.

/Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar