Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad får man för en Nikon Coolpix 885?

Produkter
(logga in för att koppla)

ceylon

Medlem
Är i kamerabytar taken och tänkte höra lite vad man kan tänkas få för en Nikon coolpix 885. med 128mb & 16mb cf kort,väska,org kartong och alla kablar och manualer och laddaren följer med. den är ca 1 år gammal. köpte den då för 2500:-

Är sugen på en CanonPowershot s1 IS eller en Olympus C-770. Canonen verkar ergonomisk härligare + att det är cf kort. Men då vinner Olympus:en på att den har mpeg-4 filming som kan vara lite roligt ibland. Vad jag fattar är optiken jämnbra på båda.

Men man får se när dom börjar säljas mera av i sverige.

ceylon skrev:
...vad man kan tänkas få för en Nikon coolpix 885...
Nu är jag inte bra på kamerapriser, men lek med tanken att det varit en dator, så tycker jag en tredjedel till hälften av vad motsvarande ny kostar i dag.

Ser man annonser i lokaltidningar dock, så brukar många (när det gäller datorer) försöka få ut mer än vad motsvarande ny kostar...

Där har du i alla fall två varianter på prissättning.

Själv skulle jag behålla kameran. Bra att ha ibland när den nya kameran tar för stor plats eller är för fin för dagens äventyr :)

ceylon skrev:
Är i kamerabytar taken och tänkte höra lite vad man kan tänkas få för en Nikon coolpix 885. med 128mb & 16mb cf kort,väska,org kartong och alla kablar och manualer och laddaren följer med. den är ca 1 år gammal. köpte den då för 2500:-

Det är väl bara att sök upp en Nikon 885 på någon av alla de tusentals köp&sälj-siter som finns... eller? Att ett 128MB-kort medföljer tycker jag mer är självklart än en bonus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar