Annons

Vad får man för en beg A7s III egentligen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Morrn.
Fått en tanke att EV byta ut min A7s III:a mot en A7 IV.
Så jag började svepa alla sältjänster för att få en uppfattning om vad man kan förvänta sig för en begagnad S3:a....men det finns verkligen inga begagnade till salu. Och historiken på auktionssidor har heller inga.
Jag köpte den själv begagnad av en kille här hemma i stan förra sommaren.

Skulle absolut kunna slänga ut en högstbjudande på schans.
Men jag kollar nyfiket här, vad tror ni man kan förvänta sig?

I övrigt, ha en skön dag👌

Jag brukar tycka om att titta på mpb tar, de brukar ha ganska generösa priser på begagnade hus för mig som köpare(finns undantag ibland).

De har ett A7SIII hus i lager https://www.mpb.com/en-eu/product/sony-alpha-a7s-iii

Den vill de har 4100 euro för(ifall huset försvinner efter jag skrivit detta inlägg). Det är inte långt ifrån vad ett nytt hus kostar. Vet inte om det är ett normalt begagnatpris på de men jag skulle tro att värdet fortfarande är väldigt högt på A7SIII. Ingen har släppt något i samma klass som den egentligen sedan den kom ut. De två tidigare A7S husen är ju även de totalt underlägsna A7S trean sett till specar så de är knappt en konkurrens till den heller.

Nackdelen är ju att de är i en prisklass där inte vem som helst kan köpa de heller, så marknaden blir ju lite smalare på grund av det. Men annars är det nog kamera nummer ett för youtube kanalerna med lite högre tittarantal.

Du borde nog inte behöva lägga några pengar emellan för att byta till en A7IV. Du kan ju kontakta mpb och titta vad de ger dig i inbyte med om du kan tänka dig ha med de att göra.

Jag vill nog påstå att 4100 € är nypris med nuvarande kurs och valutaväxlingspåslag. Fotokungen har dessutom kampanj i helgen och mot det priset är det till och med över nypris.

jag var själv på jakt efter en A/SIII för ett tag sen men det var omöjligt att hitta en så det slutade med en A9II istället. Jag fotar en massa när det är mörkt och börjat att filma då med och tänkte att en S skulle sitta fint då

Sitter själv på ett av varje de hus som du nämner i början av tråden. Är nöjd med båda, men om var jag tvungen att välja ett hus så håller mig till S:en alla gånger.. det kanske inte hjälper något i denna tråd men har förståelse för hur bra 4:an är bortsett från rolling shutter.

Oki tack alla, jag får låta tankarna gro och se vad jag gör.
Att byta s3:an mot en 4:a är i grunden för att jag trodde jag skulle nyttja fotobiten betydligt mer, men de gånger jag vill ha 2 fotohus så lånar jag hellre flickvännens A7 iv ihop med min A7r IV än använder s3:an...så s3:an är renodlat filmanvändning. Och hur jäkla underbar den än är att använda så ligger den hemma för ofta för värdet den har.
Slänger ut den för 30-32 någonstan och ser vad som händer.

Tack alla👍

Du kan alltid sätta en bevakning på det på blocket. Såg en A7sIII ute för 36500kr på blocket för fyra fem veckor sen, den gick snabbt. Vet dock inte om den såldes för utsatt pris eller om det förhandlades.
IMG_20220620_032929.jpgIMG_20220620_032943.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar