Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad får jag för min kamera med utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ratzi

Ny medlem
Hej, jag har en Sony A300 med ett 18-70 objektiv samt 70-300 tele objektiv från Sigma. Har uv-skydd till båda objektiven och ett SanDisk Extreme III compactFlash 30MB/s 8GB minneskort, har ocså en extern blixt från Sony (kommer inte på exakt vad det är för modell på den, men den är helt okey, har en räckvidd på ungefär 5-7m). Vad kan jag få för det här ungefär. Funderar nämligen på att ev. köpa en ny kamera.

Jag skulle tro att du kan få mellan 3-4000:- ungefär för dina grejer om du försöker sälja allt på en gång.

Mitt råd är att sälja kitoptiken och kameran för sig och resten av grejerna för sig.

Kamera + 18-70 ca 2500:-. 70-300 ca 700:-. Blixt (oklart vilken modell men med tanke på ledtalet är den nog billigare segmentet) 500-700:-.

Sälj kamera + kitglugg +/- blixt tillsammans och telezoom separat men meddela i annonsen att denna finns om köpare intresserad. I paket 3500:- för allt.

Kamera + 18-70 ca 2500:-. 70-300 ca 700:-. Blixt (oklart vilken modell men med tanke på ledtalet är den nog billigare segmentet) 500-700:-.

Sälj kamera + kitglugg +/- blixt tillsammans och telezoom separat men meddela i annonsen att denna finns om köpare intresserad. I paket 3500:- för allt.

Stämmer nog rätt bra, förutom blixten som jag tror du kan få mer för.
Om det är en Sony HVL-F36 kan du nog få 1000 kr. Är det en HVL-F56AM eller HVL-F42AM så lite mer, säg 1500 kr. Om det är en F58 så kan du sälja den till mig! :)

(Fredrik: Vad fick du ledtalet ifrån? Står väl ingenstans. "Räcker 5-7 meter" är ju aningen luddigt...)

Kameran och Sigma-objektivet går nog enklast på Tradera. Blixten via fotosidan. Det är riktigt bra blixtar! (Fast nu kanske alla vill ha den nya F43)

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar