Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad får jag för detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vicjun

Aktiv medlem
Jag har nu bestämt mig att sälja min kamerautrusting, eftersom jag behöver pengar och att den för det mesta ligger i malpåse. Det jag har är:

Canon Eos 30D, inköpt sommaren 2007

Tamron 17-50/2,8

Canon 50/1,8 II

Sigma 70-300/4,0-5,6

Speedlite 430EX

Diverse rengöringsutrsutning

Vad kan jag få, totalt, för detta?

Jämna siffror är väl trevligt ja skulle gissa på kanske 10.000..

Denna annonsen liknar ju litegrann http://www.blocket.se/vi/18981330.htm?ca=15_s

sigma 70-300 har ju väldigt lågt andrahandsvärde likaså 430blixten den motsvarar väl blixten i det andra paketet åså en något äldre kamera..låter väl ganska vettigt..

Tycker 10000 kr låter lite mycket. Prylarna (med 40D istf 30D) kostar under 18000 kr helt nya.

Annonsen Mikael länkar till har ju legat ute i sex veckor...

10.000 är mycket optimistiskt. 7000 - 8000 är nog mer verklighet. Speciellt när man säljer hela paket med både kamera och flera objektiv

Jo kanske men det är ju något att utgå ifrån, kameran i annonsen är ju halvåret nyare å Victor säljer ju 2 objektiv mer även om det inte är några dyrgripar.

Ja fick 6k för min 1,5år gamla 400d med 1 70-300 objektiv...

Men visst allt handlar ju om vilken köpare man stöter på.. men säg 8-10000 då.. Försök med det övre å vänta lite.. prutmån är ju aldrig fel.

Även om han säljer det som "paket" så förstår ja inte varför det skulle skära ner fruktansvärt på priset..Han är ju inget företag som har marginaler att röra sig med liksom..

Jo kanske men det är ju något att utgå ifrån, kameran i annonsen är ju halvåret nyare å Victor säljer ju 2 objektiv mer även om det inte är några dyrgripar.

Ja fick 6k för min 1,5år gamla 400d med 1 70-300 objektiv...

Men visst allt handlar ju om vilken köpare man stöter på.. men säg 8-10000 då.. Försök med det övre å vänta lite.. prutmån är ju aldrig fel.

Även om han säljer det som "paket" så förstår ja inte varför det skulle skära ner fruktansvärt på priset..Han är ju inget företag som har marginaler att röra sig med liksom..

Det är ju självklart att ett "paket-pris" blir mycket lägre. Hur många tror du det finns som är ute efter exakt hans Tamron, Sigma, Canon objektiv och blixt när de tänker köpa en 30D :)

Efter ca 20 sekunders överslag i huvudet så säger jag, sätt INTE ett högre pris än 10000, mest troligt är att du får iväg det för runt 8000.

Det är ju självklart att ett "paket-pris" blir mycket lägre. Hur många tror du det finns som är ute efter exakt hans Tamron, Sigma, Canon objektiv och blixt när de tänker köpa en 30D :)

Ja tänker inte på samma sätt som dig å det är ju så världen funkar alla tänker olika men nu låter vi andra svara istället för å göra pajkastning som me alla andra trådar här på fotosidan :D .. Ledsamt att ibland se hur likt detta forumet är autopower (bmw bil forumet). Å det lämnade jag :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto