Annons

Vad då; Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

White and Black

Avslutat medlemskap
Jag lastade upp ett kontrollfoto, från Crimson; i mina bilder; för att kontrollera färgbehandling i webläsaren.. Bilden var tydlig märkt "Crimson" och min kommentar var tydlig märkt test.

Kodsnickare Christer L slättar bilden...................

Jag visar rak oense med någon i tråden : http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=127452#post1591404

Kodsnickaren dyker upp på ny, med mer enn en varning; typ: " det här är alltså både ett personangrepp och början till diskussion om en annan medlem, båda två ett brott mot Fotosidans regler. Lägg ner, sluta. Gillar du inte tekniksnackarna så håll dig ifrån dom - ut och plåta och kommentera bilder istället för att provocera. "..........................

Sällan har jag hittad någon som provocerar andra mer enn Mr. "macrobild"; och jag är inte ensam om at tycka det.

När Mr. Macrobild kallar andra för "mindre vetande"; "odugliga"; o.l......då sitter "kodsnickaren" (möjligen moderator) stilla och tyst..............men när jag provar att tycka annorlunda...........då kommer Christer L. med några löjliga "STRAFFPOÄNG".....................

Sorry Fotosidan! Ni är totalt inkvosekventa. Jag tar bort mina bilder; jag ångrar alla mina hjäpsamma inlägg i forumet.....jag ångrar INTE mina "raka puckar"......... jag lägger ner; helt enkelt.

Är du nöjd nu Christer L?

Vänligen Emil Andersen

Kan hålla med om att det ibland kan favoriserar en del. dom här lite "större" som är proffs får komma med saker som är o relevant & påhopp många ggr utan att det görs något av det hela.

Sen att man är proffs betyder inte att man kan mer eller bättre på nått sätt, det har man sett många ggr.

Den delen gällande Crimsons bild måste jag nog säga är rätt självklar, är det deras bild så är det ju inget som ska vara här, om dom själva inte lägger in den.

Inte helt självklart

Den delen gällande Crimsons bild måste jag nog säga är rätt självklar, är det deras bild så är det ju inget som ska vara här, om dom själva inte lägger in den.

Crimson har inget i mot att kontrollbilden användas på Fotosidan.
Jag har frågat Crimson, och jag har informerat , på Fotosidan, vem som har copyright på bilden.

Du kan ladda ned bilden, och du kan beställa en print från Crimson på denna bild för att kontrollera din monitor eller printer.....gratis.

Varför Fotosidan agerar polis, fattar jag inte.

Antagligen jävlas dom bara med White and Black................

Tror Emil

Jag lastade upp ett kontrollfoto, från Crimson; i mina bilder; för att kontrollera färgbehandling i webläsaren.. Bilden var tydlig märkt "Crimson" och min kommentar var tydlig märkt test.
... cch den märks Copyright: Emil... pga hur FS funkar.

I reglerna står tydligt: " Du ansvarar själv för bilderna du publicerar här! Du måste själv ha tagit bilden du lägger upp. Även om en kompis gett dig rätt att lägga ut en bild får du inte göra det; du måste ha fotograferat själv." Inget att snacka om tycker jag - enbart egna bilder, oavsett om man får rent upphovsrättsmässigt.

Du var inte oense i någon sakfråga, du ifrågasatte en persons agenda på forumet, rackade ner på intresset för fototeknik och uppmanade till att inte lyssna på personen.

Det får man ju tycka men inte hoppa in i en tekniktråd för att spåra ur den med persondiskussioner. På FS är det helt OK att var mycket intresserad av fototeknik, precis lika OK som att inte vara det. Strunta i sådana trådar om dom känns jobbiga.

Tycker man att någon uppför sig illa i ett forum ger det en ingen rätt att göra likadant... Man använder då "rapportera inlägg". Nu var det inte den andre persones uttalanden som rapporterades in till oss här, det var dina.

Hej Emil!

Jag känner mej inte påhoppad eller trakasserad av detta:

"du Elbe är väl den som har minst erfarenhet praktiskt av alla här men delger gärna dina erfarenheter"

Jag blir därför väldigt förvånad att du överhuvudtaget tar upp det och att du dessutom lägger citatet en helt annan tråd än där det skrevs.

För mej är alltså påståendet inga problem och mitt svar hittar du i tråden där du tog citatet från.

Mvh
Leif Bength/Elbe

OK Leif.

Det är inte bara jag som har reagerad på detta och andra inlägg; i dessa trådar och i min mailbox.

Men det är ju gott att du inte föler dej påhoppad :)

Jag bör tydligen hålla mej undan dessa vs-trådar i framtiden.......

Case closed!

Alt gott.

Vänligen Emil Andersen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar