Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad betyder Portfoliobild

Produkter
(logga in för att koppla)

Svalan

Medlem
Hej!!

Jag är ny medlem och önskar få svar på vad en Portfoliobild är. Såg att många har sådana album. Hur får man ett sådant album ? Måste jag vara bronsmedlem då??

Hälsningar: Inga-Lill (Svalan)

Portfolion är en funktion som är till för marknadsföring av fotografer. Där kan man visa bilder, beskriva sin verksamhet, publicera sina kontaktuppgifter etc för presumtiva kunder.

Portfolion ingår i guldmedlemskap, inte brons och silver.

Hej Jim!!
Tack för ditt snabba svar. Kan man även sälja sina bilder där. Och hur mycket tar man betalt då??

Hälsningar: Inga-Lill

Nej, det finns ingen funktion för att sälja bilder i portfolion. Den är mer tänkt som en marknadsföringsplats för fotografen, dit man kan hänvisa kunder för att visa vem man är.

Man får en "egen" adress i form av www."namn".fotosidan.se

Hur mycket man tar betalt är helt beroende på bildens användningsområde.

Hej Jesper!!

Har jag nu förstått det hela rätt, så blir jag först guld-medlem, då kan jag skapa ett portfolio-album, där jag marknadsför vem jag är och vilka foto jag tar. Därefter får jag en egen www-adress och där kan jag visa några av mina foto (även dem som är till försäljning)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto