Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad betyder 0x75755bc1

Produkter
(logga in för att koppla)

Bullen03

Aktiv medlem
Hej,
Varje gång jag ska stänga av datorn så ploppar följande meddelande upp:

" Instruktionen på 0x75755bc1 refererade till minnet på 0x75755bc1. Det gick inte att utföra
en minnesåtgärd. Följande fel retunerades: The memory could not be written.
Klicka på OK om du vill avsluta programmet."

Vad betyder detta och hur kan jag åtgärda.
Har försökt att systemåterställa datorn utan framgång.

Hej,
Varje gång jag ska stänga av datorn så ploppar följande meddelande upp:

" Instruktionen på 0x75755bc1 refererade till minnet på 0x75755bc1. Det gick inte att utföra
en minnesåtgärd. Följande fel retunerades: The memory could not be written.
Klicka på OK om du vill avsluta programmet."

Vad betyder detta och hur kan jag åtgärda.
Har försökt att systemåterställa datorn utan framgång.

Hej !

Kan var ett dåligt skrivet program, som Windows inte kan avsluta det pekar på fel adress i minnet.
Försök att avsluta program innan du stänger av datorn, och se om det hjälper.
Starta aktivitetshanteraren och avsluta program som som du känner igen.
Vilket OP kör du Win7 ? Eller ?

Minnesaddressen som datorn försöker skriva till är samma som minnesaddressen för instruktionen som säger åt datorn att skriva något. Detta är ett problem...

Antingen har du ett program (eller en drivrutin) med en allvarlig bugg, eller så har du ett illvilligt program installerat som försöker morpha, dvs skriva över sin egen programkod med nya saker.

Man kan tillåta program att skriva i minne avsett för körbara instruktioner, men jag rekommenderar det inte. Det finns en väldigt god anledning till att Microsoft anmäler detta som ett fel.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto