Annons

Vad beror detta på?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej fotovänner/ jag har uppgraderat till CS4 och vips var möjligheten att göra "Kontaktkarta II" borta (som underflik på Arkiv - Automatisera). mycket märkligt! har nån annan haft samma problem? eller kan tipsa om vad det kan bero på? tack på förhand!
 
Dom har tagit bort en del funktioner från cs4 bla WebContactSheetII, PhotomergeUI och Extract. Men det ska gå och ladda hem från adobe och så finns dom med på installationsskivan.
Jag har inte installerat det själv så jag kan inte guida dig hur du ska göra.
 
tack för tipset....

hej och tack för tipset. men går man in på "hjälp" och söker efter "kontaktkarta" så får man informationen att den skall finnas under automatisera...märkligt när infon kommer från adobe själv.
 
Jag prövade och laddade hem tilläggen från den här länken http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4048 sen behövde jag bara klistra in dom i plug-in mappen på hårddisken och starta om photoshop så funkade det utmärkt.
Varför Adobe skriver under hjälp att kontaktkartan ska ligga under automatisera vet jag inte för på andra ställen skriver dom att man måste lägga in den själv.
Hoppas det löser sig för dig.
 
hej och tack för svaret!

det visade sig att kontaktkarta II lagts i en "goodie bag" som man måste aktivera/hämta själv....det tycker jag inte är bra eller smart. en annan sak som saknas, och som jag använde mkt i CS2 var "automatisera - Pdf-presentation"...undrar vars den möjligheten tagit vägen. tack ni som svarat!
 
Det finns output to pdf i Bridge och jag tror att det är så att Adobe menar att man ska använda den funktionen istället. Därav vissa funktioner lyfts ur standardinstallationen av Photoshop.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.