Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad behöver jag???

Produkter
(logga in för att koppla)

Lenahlm

Aktiv medlem
Ska inreda en produktfotostudio. Har en källarlokal, 3,5 x 6 meter. Där ska fotas allt i storlek från cyklar till trådrullar. Ingen begränsning i eluttag. Har tänkt mig fast ljus för produktfoto (hyfsad ventilation) men ska komplettera med någon/några blixtar eftersom en del porträttfoto också ska tas i samma miljö. Beräknad kapacitet ca 6000 bilder ut per år. Ev dator på plats. Budget ca 30´ + dator. Handlar på Scandinavien. Hur mycket fast ljus behöver jag och vad är hållbart nog att satsa på? Tacksam för alla råd.

mvh Lena

Varför vill du fotografera med fast ljus om du ändå känner att du behöver blixtljus? Jag tycker du ska satsa på bättre blixtar och skippa fastljuset. Du har ju inställningsljus på blixtarna som du kan jobba med för att se ljusfall osv...

Elinchrom gör prisvärda grejjer om du har en ganska stram budget. Räkna även in stativ, bakgrunder, bakgrundshållare m.m...

Om du kommer jobba huvudsakligen med produktbilder kanske du även ska satsa på ett fotograferingsbord eller ett fototält.

Glöm inte att undersöka begagnatmarknaden också!

mvh /Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar