Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad bör jag leverera och ta betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

mulder90

Ny medlem
Hejsan. Har pratat med ett par om att fotografera deras bröllop i sommar och har nyligen "prov" fotograferat dem tillsammans hela familjen. De trivdes jättebra med mig och mina bilder blev bra enl mig själv. (de har inte sett dem än).

Vi skall diskutera kommande vecka lite hur upplägget kommer se ut osv.

Det jag undrar då. Eftersom jag inte har någon erfarenhet utav just bröllop men har riktigt bra koll på kamera, ljusmätning, blixtar osv i övrigt. Vilken prisnivå skall jag lägga mig på? Vad bör jag leverera? Skall jag levera allt digitalt, erbjuda mig att redigera ex. 20 bilder extra mycket för STORA utskrifter och resten går jag igenom i Lightroom.

Eller skall jag stå för utskrifterna och då ta extra betalt för varje utskrift?

De vill ha mig där från start till slut, dvs tidigt på morgonen till festens slut och bevaka ALLT.

De som har erfarenhet får gärna skriva hur de tycker jag, i min situation, skall gå tillväga.

Mina funderingar ligger på ca 4000 kr för heldag plus redigering, beräknar givetvis att de pengarna skall skattas, så över till mig blir det knappt 3k. Sedan får de beställa sina utskrifter själva.

Mvh Filip

Pris

Jag kan tänka mig att brudparet vill ha ett pris inklusive redigering. En DVD med bilder för utskrift samt webbpublicering förenklar. Å andra sidan, har du full kontroll över materialet om du erbjuder printar som du ombesörjer:) Gör klart innan gällande maten, att fotografera upp till 16 timmar utan mat är kännbart och icke nöjsamt:) Allt beror på brudparets budget, är de priskänsliga? En noggrann och utförlig dialog med paret innan den stora dagen (din bildstil, deras förväntningar,önskemål etc.) underlättar och banar väg för en lyckad dag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar