Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är skillnaden på Canon Rebell XTi och Canon eos 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Har hittat i USA en kamera vid namn Rebell XTi? Och det ska då vara en 400D? Men vad tusan är det här för kopiering..? Någon som vet?
 
Jaha okej. Då kan man pusta ut. Blev riktigt intresserad av modellen. Men man vill ju försäkra sig om att det verkligen är Canon som tillverkat. Tack för svar!

Mvh Marcus
 
Även om det inte skiljer något på kamerorna, så skiljer det en hel del på förpackning och försäljning. Om man jämför kartongerna till de båda ser man det rätt tydligt.

I Europa heter kameran något numeriskt, kartongen visar kameran tydligt från alla håll och det står en massa tekniskt om megapixel, digic, pictbridge och liknande på kartongen.

I USA heter kameran något skithäftigt. Trycket på kartongen är skithäftigt. Bilden på kameran är skitliten och det enda man egentligen får veta är att den är svart (och säkert häftig) och genom en lite mindre text att det inte ingår något objektiv.

Någon som har en bild på kameran i Japan? Jag har inte sett den själv, men sett en del reklam och pratat med säljare. Det är lite tamagochi-varning (stavas så?) på en kamera som heter Kiss och som marknadsförts med folk som fnissar av glädje.
 

Bilagor

  • rebel400.jpg
    rebel400.jpg
    72 KB · Visningar: 496
På de flesta remmar står det Canon EOS Digital. Men jag tror att det även står 50D på remmen till den kameran, så det är kanske en ny giv?
 
Vad själva modellen heter spelar väl en mindre roll, börjar det på Canon, kan den minsta småtting fatta, att det måste vara från Canon.
Om det börjar på S, som Sony, då är det inte tillverkat av Canon, men ändå faktiskt ett mycket bättre val ...
Kameraremmar till Sony passar även till en Canon kamera!
 
Vad själva modellen heter spelar väl en mindre roll, börjar det på Canon, kan den minsta småtting fatta, att det måste vara från Canon.
Om det börjar på S, som Sony, då är det inte tillverkat av Canon, men ändå faktiskt ett mycket bättre val ...
Kameraremmar till Sony passar även till en Canon kamera!
Hahahaha det skulle jag vilja se,,,, en EOS 1 Ds Mk III med en Alpha-logga på remmen! Muahahahaha
 
Hahahaha det skulle jag vilja se,,,, en EOS 1 Ds Mk III med en Alpha-logga på remmen! Muahahahaha

Min MkII hade alltid en Pentaxrem. Den satt på redan sedan den förra ägaren och vad jag vet är den kvar fortfarande trots ett nytt byte. Kombinationen är tydligen inte helt unik.

Jag var med som utställare på en logistikmässa i Göteborg i våras. För att få bilder av vår snygga monter hade jag min kamera med mig. En 1Ds MkII, 24-105 och den nämnda pentaxremmen. Kameran bodde för det mesta i ett skåp i vår monter. Lite nervöst var det då skåpet var olåst, även om jag gömt kameran längst in.

Under den första mässdagen var jag ute och tittade till komkurrenternas montrar. Kameran låg i skåpet. När jag är upptagen i en diskussion med en möjlig storkund i dennes monter, får jag syn på en man som bär på en kamera. En stor Canonkamera med någon zoom med röd ring, och framförallt en Pentaxrem!! Klart han tagit min kamera! Den möjliga kunden var värd rätt mycket, så jag kunde inte avbryta samtalet hur snabbt som helst. Efter en minut eller så kunde jag komma loss och rusade direkt iväg efter tjuven. Jag irrade runt ett tag utan att få syn på honom. Jag kan väl kanske nu i efterhand tycka att det var rätt bra. Min kamera låg kvar i skåpet när jag givit upp jakten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.