Kjell Olsson
Aktiv medlem
Jag har ett tag trånat efter Olympus erkänt fina M.Zuiko Digital ED 12-40/2,8 PRO, men tyckt att den fortfarande varit för dyr för min kassa.
Den har visserligen gått ned en del sedan introduktionen 2013, men när jag kollade i veckan hade det hänt saker - varpå jag slog till......
Så här ser prisbilden ut i skrivande stund:
* Scandinavian Photo: 9490:-
* Cyberphoto: 8490:-
* Cyberphoto, bulk: 6990:-
* Japan Photo: 5989:- (notera: ej bulk)
Allt inkl frakt utom Scandinavian som tar 99:- extra.
Jag köpte förstås från Japan Photo och fick objektivet i går.
Mina personliga funderingar kring svenska fotosafters prisbild:
Scandinavians pris finner jag anmärkningsvärt och stämmer väl med mina tidigare erfarenheter när jag funderat på att köpa kameror och objektiv.
Cyberphoto brukar alltid ligga en bit under Scandinavian.
Fotokungen har ofta de lägsta priserna.
Alla de ovanstående har utmärkt kundservice
Japan Photo kan ibland förvåna med riktigt bra priser (som nu), men deras leveranslogistik ligger efter de svenska leverantörerna. JP är ett norskt företag som levererar från lager i Oslo med Bring/DHL och är inte lika snabba som Postnord - men funkar.
Vad gäller Scandinavian: Varför handa där?
Den har visserligen gått ned en del sedan introduktionen 2013, men när jag kollade i veckan hade det hänt saker - varpå jag slog till......
Så här ser prisbilden ut i skrivande stund:
* Scandinavian Photo: 9490:-
* Cyberphoto: 8490:-
* Cyberphoto, bulk: 6990:-
* Japan Photo: 5989:- (notera: ej bulk)
Allt inkl frakt utom Scandinavian som tar 99:- extra.
Jag köpte förstås från Japan Photo och fick objektivet i går.
Mina personliga funderingar kring svenska fotosafters prisbild:
Scandinavians pris finner jag anmärkningsvärt och stämmer väl med mina tidigare erfarenheter när jag funderat på att köpa kameror och objektiv.
Cyberphoto brukar alltid ligga en bit under Scandinavian.
Fotokungen har ofta de lägsta priserna.
Alla de ovanstående har utmärkt kundservice
Japan Photo kan ibland förvåna med riktigt bra priser (som nu), men deras leveranslogistik ligger efter de svenska leverantörerna. JP är ett norskt företag som levererar från lager i Oslo med Bring/DHL och är inte lika snabba som Postnord - men funkar.
Vad gäller Scandinavian: Varför handa där?