Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är komplett studioutrustning (Elinchrome) värd idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Inte riktigt ett köpråd, snarare ett säljråd. Jag har en hyffsat komplett studioutrustning som aldrig används, så den kan jag likväl sälja, men jag har ingen aning om vad jag bör begära, så prisförslag mottages gärna!

Jag glömmer säkert bort något, men i stort består utrustningen av följande:

3 st Elinchrome Speedlite RX300 med Skyport-tranceivers
1 st Ranger Speed AS med 2 st standardhuvuden inkl standardreflektorer, 2 batterier samt Skyport-tranceiver
1 st Rotalux 100x100 softbox
1 st Quadra 145x145 bouncer (Elinchrome)
1 st 44 cm fyrkantsreflektor med raster. (Något bucklig men fullt fungerande)
1 st 70-cm softlite (beautydish)
2-3 st standardreflektorer med rasterkit (4 olika tjocka raster)
1 st lite större och djupare reflektor som jag inte minns namnet på, Elinchrome
1 st bakgrundsreflektor
2 st 30x120 (ca, minns inte säkert) striplight-boxar, ej Elinchrome
Väggmonterad bakgrundsupphängning för 3 st rullar
Skyport-tranceiver för hot-shoe (avbruten antenn, men funkar)
1 st bomstativ
3 st standard belysningsstativ
1 st reflexskärmshållare

Jag tror att det är allt, men jag kan ha glömt nåt. Allt förutom striplight-boxarna är Elinchrome. Allt är i fullt fungerande skick, men några av plåt-reflektorerna har småskador/bucklor.

Edit: tänkte lägga ut det här på FS köp&sälj som ett komplett paket, möjligen att Rangern får gå separat.
 
Ingen som har någon åsikt om vad det här kan vara värt? Det är alltså en klumpsumma jag är ute efter, inte per pryl. 25-30 kkr, är det för mycket, för lite, eller ganska lagom?
 
Varför inte bara lägga upp grejerna till ett pris du skulle vara nöjd med och se vad som händer? Får du inget intresse kan du sänka priset allteftersom, tills det inte känns värt att sälja.
 
Sådana där grejor är bara värda en tusenlapp tillsammans. Jag kan tänka mig att bjuda 1200:- om vi gör affär FORT SOM TUSAN! (dvs innan någon hinner kommentera detta inlägg!) ;)

Kika på "köp och sälj" här för varje del. Summera ihop och lägg någon paketrabatt för allt.

Lycka till
 
Eric: Ja, det är väl det jag får göra. Ville väl mest inte lägga ut det på tok för billigt :)

Torbjörn: Jag ska fota allt och lägga ut en annons inom några dagar, det kommer bli en "pris eller bud"-annons.

Peter: Haha :) Ja, jag får nog göra så.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.