Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad är felet på min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bo.S

Ny medlem
har en canon 1000D. har funkat perfekt tills för ett par dagar sen då den helt slutade fungera.. enbart AF och blixt fungerar. display bara svart, i ögat blinkar det Busy hela tiden. har provat med olika batterier, minneskort, objektiv, rengjort batterikontakter, objektivkontakter, ja provet allt jag kan. vad kan man göra? återställning av kamera????

Tacksam för svar

MVH Bosse

har en canon 1000D. har funkat perfekt tills för ett par dagar sen då den helt slutade fungera.. enbart AF och blixt fungerar. display bara svart, i ögat blinkar det Busy hela tiden. har provat med olika batterier, minneskort, objektiv, rengjort batterikontakter, objektivkontakter, ja provet allt jag kan. vad kan man göra? återställning av kamera????

Tacksam för svar

MVH Bosse

Gjorde ett par snabba google-sökningar och det verkar som om ett antal folk har haft precis samma problem, och tyvärr behövde alla skicka kameran till Canon för service. På de flesta Canon-hus finns det ett klockbatteri som man kan ta ut för att göra en "hård" reset av kameran, men inte på 1000D modellen.

tack för snabbt svar... får ta kontakt med dem då... lutar åt nytt kamerahus kanske.. kostar troligtvis en del att skicka den så dom lagar den men man får se...

MVH Bosse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar