Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad är detta för glugg?
- Trådstartare ellak
- Start datum
Johan Okker
Aktiv medlem
http://www.naturfotograf.com/lens_norm.html ger dig lite info.. =)
Rune03
Ny medlem
ellak
Aktiv medlem
Det verkar inte var ett så vanligt objektiv.
Hoppades att det var en exotisk modell tillverkad enbart till den Japanska kräsna marknaden osv...
Värd astronomiska sumor på eBay.
Mellan vilka år tillverkades den?
Vikt?
mm.
Nu vet jag att det började tillverkas 1977-04, när det slutade tillverkas vet jag inte.
Nu vet jag att jag inte ska skruva(heter det så när det är bajonett?) dit det på D70:n.!
410g.
7/5.
Varför? Nyfiken!
Hoppades att det var en exotisk modell tillverkad enbart till den Japanska kräsna marknaden osv...
Värd astronomiska sumor på eBay.
Mellan vilka år tillverkades den?
Vikt?
mm.
Nu vet jag att det började tillverkas 1977-04, när det slutade tillverkas vet jag inte.
Nu vet jag att jag inte ska skruva(heter det så när det är bajonett?) dit det på D70:n.!
410g.
7/5.
Varför? Nyfiken!
Vill du använda det på din D70 så är det ju en lätt match att fila det så att du kan montera det. Du behöver ju inte vara så noga med hur du filar heller eftersom D70 inte har någon mekanisk bländaravkännare. Det är väl knappast ett samlarobjektiv, men kan säkert vara intressant att använda i kombination med en digitalare.ellak skrev:
nfoto
Aktiv medlem
Hvis det er et AI objektiv så er det bare å sette på D70, intet problem eller behov for tilpasning. Grunnet Nikons orientaliske (og for oss ubegripelige) filosofi så får du ingen lysmåling, men ellers vil alt virke.
Med hensyn på kvalitet så skal du ikke forvente underverker på f/1.2, men blendet litt ned er objektivet slett ikke så ille.
Med hensyn på kvalitet så skal du ikke forvente underverker på f/1.2, men blendet litt ned er objektivet slett ikke så ille.
ellak
Aktiv medlem
Det var något med det som sticker in i kamerahuset.
Glasbiten är STOR så stor att den är bara infäst till 3/4 av yttercirkeln.
Har tappat bort länken med den informationen...
Det passar utmärkt på min F3 med bländar klacken.
Det är dock ingen problem för mig då jag har köpt en AF 50/1.8D. Som jag är mycket nöjd med. Mycket skarpt redan vid 1.8. Jag använder det vanligtvis för porträtt runt 2.8.
Tack alla för informationen.
Jag behåller 55/1.2 till mina analoga. Då den ändå inte verkar vara värd en förmögenhet. :-(
Glasbiten är STOR så stor att den är bara infäst till 3/4 av yttercirkeln.
Har tappat bort länken med den informationen...
Det passar utmärkt på min F3 med bländar klacken.
Det är dock ingen problem för mig då jag har köpt en AF 50/1.8D. Som jag är mycket nöjd med. Mycket skarpt redan vid 1.8. Jag använder det vanligtvis för porträtt runt 2.8.
Tack alla för informationen.
Jag behåller 55/1.2 till mina analoga. Då den ändå inte verkar vara värd en förmögenhet. :-(
nfoto
Aktiv medlem
ellak skrev:
PS. Om det är du som har sidan naturfotograf.com så ska du ha ett stort tack för den oxå. TACK!
Det finnes bare en Bjørn Rørslett (mange er glade for dét). Så jeg takker for tilliten.