Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för fågel?

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Under en fjällvecka kom ofta dessa fåglar och underhöll vid fika pausen. Tyvärr är jag en urusel ornitolog och mina enkla lexikon kan jag inte få hjälp av. De var ju vanliga och jag undrar om någon kan hjälpa mig med en artbestämning? På förhand tack!

Bilagor

• 236_3632.jpg
    236_3632.jpg
    21.9 KB · Visningar: 411
gunau skrev:
Under en fjällvecka kom ofta dessa fåglar och underhöll vid fika pausen. Tyvärr är jag en urusel ornitolog och mina enkla lexikon kan jag inte få hjälp av. De var ju vanliga och jag undrar om någon kan hjälpa mig med en artbestämning? På förhand tack!

Det är en Lavskrika, dom trivs i skogarna norrut och vid fjällkanten. Ofta är dom relativt orädda och kan bli lite halvtama, dvs dom gillar mat. Lavskrikan är en trevlig bekantskap.

/Staffan

Tack så hemskt mycket för hjälpen. Nu skall jag gå igenom bilderna och se om jag kan hitta något som passar för FS.

Jag trodde det var ett magnifikt exemplar av snorkråkan! :)

Förlåt, jag kunde inte låta bli.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar