Annons

Vad är det värt

Produkter
(logga in för att koppla)

mathce

Aktiv medlem
Fått erbjudande om att köpa ett paket med kamera grejor, undrar nu vad jag ska ge som bud för det, vill ju inte ge för lite men vill ju inte ge för mycket heller det som är är

Kamera - Canon eos 1100D + Försäkring t.om Augusti 2014
Objektiv Nr 1 18-55 Makro + Försäkring t-om Augusti 2014
Objekt Nr 2 70-300 Sigma Makro + Försäkring t-0om September 2013
Bok - Bättre bilder av Canon
Fotopapper- 10x15cm 60st
Batteriladdare - 2st. (1st orginal)
Closeup filer - 1st 3plus och 1st 10plus
Mellanringar
Väska till kamera och 18-55objektivet
Minneskort ett på 8gb och ett på 512mb

Vad skulle ni ge för detta?, vad är ettschysst pris, vad är er absoluta gräns osv...
 
Se efter vad lägsta priset på prisjakt.se är och dra av cirka 30%. Då hamnar du ungefärligt rätt, skulle jag tro. Småtillbehören är väl värda några hundralappar, cirka 500 kanske?

Tillägg: Men varför vill du köpa exakt den kamera och de objektiv som du redan har?
 
Senast ändrad:
Nypriset för kamera och objektiven är runt 4000 kr. Tillbehören skulle jag inte tillmäta något värde. Ett rimligt bud skulle kunna vara 2000-2500 kr.
 
Kameran med objektiv har reats sista veckorna för 2000 kr, det påverkar naturligtvis på andrahandsvärdet. Att dra av 30 procent på billigaste nypris gäller för L-optik och liknande, men knappast på instegskameror, är ju inte direkt modellen som säljs här på fotosidan, blocket funkar nog bättre för instegsmodeller med flera år på nacken. jag tippar på att man kan få max 2000 kr för allt.
 
Tack

Tack
Jag sålde dem för ett tag sedan, för jag var i akut behov av pengar, men inser nu att jag vill ha kamera igen. Känner mig naken när jag inte har en kamera med mig, ungefär som att åka iväg utan nycklar, mobiltelefon eller plånbok :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.