Annons

Vad är den värd...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Claymore

Guest
Jag behöver pengar och måste sälja en del av min utrustning (den får gå först eftersom ekonomin knappt tillåter att köpa och soppa film...), och tänkte höra om någon har koll på vad jag ska ta. Känns lättare att höra efter på forumet än att jaga annonser och se vad andra vill ha...

Det jag tänkt sälja är hus, objektiv och lite prylar:
Canon EOS 3
EF 28-105 IS
Fjärrutlösare RS-80N3
Väska Samsonite Trekking (nypris ca 500)

Kan något runt 13-14000 för allt kanske vara lagom?

Det var ju tråkigt? Det är aldrig en bra affär att sälja prylar:

Är det verkligen ett 28-105 IS och inte ett 28-135 IS?

Ett paket med 28-105 USM och EOS 3 går att köpa idag runt 16 000 och med en 28-135 IS USM runt 18-19 000. Så det beror ju lite på vad du har för objektiv.

Om det är 28-135 så kan du nog få det priset du talade om, om du hittar rätt köpare. Det beror ju på skick också, förståss!

Jo, det är trist, men tyvärr nödvändigt. Jag tänkte leta upp en gammal Pentax K1000 med 50mm eller nåt tills vidare... går att ta bra bilder med det också.

Jo, naturligtvis är det 28-135 IS. Annars hade det varit kul att haft ett 28-105 IS, bara för att vara ensam om det. :)

Du kan få pengar för frakten till mig samt två sotiga tändstift.

Nej, det kanske inte var du som behövde laga bilen... ;-)

Nu vet jag inte var begagnatpriserna på den här utrustningen ligger men jag har iaf. ett tips:
Var inte helt inställd på att sälja allt som ett paket. Det är ganska jobbigt som köpare att hela tiden se annonser från folk som vill sälja allt eller inget.

Det är väl ändå bättre att få t.ex. objektiv och väska såld än att inte få något sålt alls.
Sen skadar det ju iofs inte om du också säljer hela rasket för ett pris som är något fördelaktigare än summan av alla prylar för sig...

Bara en tanke.

Jo, det har du ju rätt i. Det är ju enklast för min del att sälja allt på en gång, särskilt som jag behöver alla pengarna...
Men jag kan ju sätta ut ett pris för allt, med ett tillägg som "pris för lösa delar kan diskuteras".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar