Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är den värd nu?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pilbecker

Medlem
Jag har en Olympus Camedia C-1400L, den inte helt oinvigde vet att den var mer eller mindre ansedd som en värsting när den kom (98/99) och var naturligtvis dyr.

Nån som har en idé om vad en sån är värd idag på begagnatmarknaden? Jag har nämligen för ett tag sedan sett en sån till salu för 6000:- (eller var det 6500?) vilket jag minst sagt finner "lite i överkant", vad säger ni?
Mvh
Thomas
 
..DET var nog lite väl saftigt får jag lov att hålla med om, skulle väl kunna tänka mig att 1500-2000:- skulle kunna vara gångbart i dagsläget.

/Malm
 
Malm skrev:
..DET var nog lite väl saftigt får jag lov att hålla med om, skulle väl kunna tänka mig att 1500-2000:- skulle kunna vara gångbart i dagsläget.

/Malm
Har själv haft en C-1400L och den blev liggandes ett bra tag innan jag fann en köpare, så Malms pris är nog rätt rimligt, tyvärr.
Man gråter ju blod när man tänker på vad man betalade för den.
Sens moral är nog ändock att man ska sälja om man har en köpare, dom blir inte fler, köparna alltså.
Men en bra kamera är det.
/Hasse
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.