Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vadå dålig batteritid...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke H

Aktiv medlem
Nu har jag "hårdkört" min D7Hi i vintriga Dalarna!
Förra helgen var jag uppe en halvdag och åkte slalom på Gesundaberget. Jag hade kameranväskan på ryggen hela tiden och jag gick in den dagen för "vy-bilder" i tiff. Temp ca -4. Jag fyllde både mitt 512mb och mitt 128mb kort utan problem, jag behövde aldrig byta batteri...

I Fredags så åkte jag slalom i Leksand, Granberget. ca 5 timmars åkning med väskan på ryggen. Då plåtade jag snowboardåkare som hoppade, även denna gång i Tiff. Temp ca -5. Fyllde båda korten på en batteriladdning utan problem!

Igår så var vi i mora och tittade på vasaloppet, då gick jag in för att plåta skidåkare på väg in mot mål. Använde nu bästa Jpeg och kontinuerlig exponering. Temp ca -7. det blev 181 bilder och även denna gång utan att byta batteri!!!!!!!!!!!!!

Jag kör med dels orginalbatterierna på 1850, men har även 2000-batterier. jag har dessutom ett batteripack, men det kändes lite klumpigt för dessa dagar, så det tog jag ej med mig...

Jag lyckades dessutom bevisa för mig själv att det går att plåta "sport" med kameran. Det gick utmärkt att både plåta snowboardåkare som "hängde" i luften och vasaloppsåkare som passerar på ett par meters avstånd i ca 20 kmh...

JAG ÄR SÅ NÖJD MED DENNA KAMERA!!!!!!!!!!!!!! så det så ;)

en helt underbar kamera men om ja ska köpa extrabatterier att ha me mig,..va ska ja då köpa?..har ingen som helst kolla på vad för batterier och var man ska köpa dem..tacksam för lite hjälp.

wiechel skrev:
en helt underbar kamera men om ja ska köpa extrabatterier att ha me mig,..va ska ja då köpa?..har ingen som helst kolla på vad för batterier och var man ska köpa dem..tacksam för lite hjälp.

Jag köpte GP PowerBank "Smart" och två uppsättningar 2000 mAh Ni-MH batterier.Jag är mycket nöjd, den laddar en omgång batterier på drygt en timme. Adapter för att ladda i bilen finns att köpa till för strax under 100 Kr..

Finns att köpea på t.ex Expert, Teknikmagasinet. Batterier rent allmänt finns i vilken fotoaffär som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar