Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Va de DPreview som rök ihop med??

Produkter
(logga in för att koppla)

mayro

Aktiv medlem
Ja Va det på Dpreview nån sonyanhängare rök ihop med forumet där?? Har sett nått om nått tjafs nånstans...

Blev så snopen då det står så här på forumet där om Sonykamror..

""Unfortunately none of our merchants are currently listing this product"""

Skulle dpreview låta bli att sälja Sonys kameror för att en anhängare bråkat i forumet? Låter ju väldigt småsint och underligt i så fall för Sony kan ju inte ansvara för hur någon av deras kameraanvändare beter sig lika lite som Canon, Nikon eller Pentax kan det.

Jag har ingen aning.. Men konstigt är det att inte någon annonsör har något erbjudande ens på siten om Sonys produkter.. Det är ju en stor kamerasite...

Och vill minnas att det var "nått bråk" där angående just Sonykamror...

Hurvida det har med saken att göra har jag som sagt ingen aning om.. Men konstigt är det väl ändå?? Inte en annonsör med ett enda erbjudande ..Det tyckte jag såg knepigt ut..

Phil å Simon på dpr är ju väldigt hårda i formuleringarna i deras reviews också, det speglar väl deras lilla konflikt.

Jaha... Så det finns/fanns/är (?) en konflikt bakom detta rätt konstiga att inte en enda annonsör som säljer Sonykamror annonserar där ??

"Unfortunately none of our merchants are currently listing this product" dyker upp för alla kameror från alla tillverkare så jag tror det är mer logiskt att det beror på att funktionen är avstängd än att det beror på någon konflikt med Sony.

Förmodligen pga att Amazon.com som numera äger DPreview inte vill göra reklam för sina konkurrenter.

Generellt tycker jag DPreview ger väldigt höga betyg på kamerorna så det finns nog inte mycket att vinna för tillverkarna där. Det anses ju vara en totalsågning av en systemkamera om den inte får deras högsta betyg, "Highly rekommended".

Nu va det ju det att det inte fanns någon som ens gör erbjudande jag vart förvånad över... Inte testerna..

Det är ju en så stor reference för så många den siten. Och att där inte någon Sonysäljare har ett enda erbjudande var det som snurrade till det lite ...

Ahhh. Nu såg jag ju att det står så på fler ställen för fler märken.... Fattade inte så snabbt kan man säga.. Hua va seg skallen är då och då.. Hmm
Men då va det inte så underligt som det såg ut ju....

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto