Annons

Vårens djur i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasII

Aktiv medlem
Jag är inte medlem i någon Uppsala-förening, men jag vill passa på att göra reklam för Uppsalas Herpetologiska Förenings vårliga huggormsexkursion. Det brukar komma massor med trevliga människor från allmänheten och man brukar få se huggorm, snok, större och mindre vattensalamander, vanlig groda, åkergroda, vanlig padda. Exkursionen hålls i hågadalen med omnejd och borde avlöpa inom någon/några veckor.
KOM! Ta med varm choklad ock mackor...

Håll koll på www.uhf.se för exakta datum!

Bilagor

• fsf_hugg_9845_2.jpg
    fsf_hugg_9845_2.jpg
    94 KB · Visningar: 254
Hej Jonas

Än kunde jag inte hitta någon information på UHF´s hemsida. Jag undrar om du kan tipsa om några bra ställen för huggorm och snok spotting i Uppsala. Har varit ute och kollat några vårar utan något bättre resultat. Har tidigare spanat mycket ute på Järvafältet norr om Stockholm och där var det inte ovanligt att om vårarna hitta ett 20 tal huggormar på en förmiddag. Jag har inte haft samma lycka här i Uppsala, Ska väll erkännas att jag inte har spanat lika intensivt på senare år men tycker jag borde sätt fler än jag gjort. Hade dock mitt första möte i fredags (södra åkerkanten nedanför Kungbjörns hög) med en Uppsala dam.

Bilagor

• img_3572-384.jpg
    img_3572-384.jpg
    73.3 KB · Visningar: 180
Hallå

Detta är saxat från forumet (dåligt att det inte låg på hemsidan...)

"När?: 15:e april, klockan 11:00.
Var?: Vi möts vid Kung Björns hög, Håga i Uppsala.

Richard "Rille" Malmström leder oss på en tur, som förhoppningsvis ger lite herpetologiska upplevelser såsom Huggormar och Snokar i parning..

Bra att ha med sej: Oömma kläder, stövlar, något att äta och dricka, kamera, sin granne eller en kompis.

Karta: http://kartor.eniro.se/query?&what=...Kung%20Bj%F6rns%20h%F6g%20Uppsala&stq=0&pis=0 "

Jag kan beskriva några exakta lokaler, men det gör jag gärna privat för att skydda dessa.

/Jonas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar