Har en fråga angående bilderna på högersidan som kommer upp varje gång man loggar in under rubriken Våra favoriter. Vem är det som har valt ut dessa? Hur väljs de ut? Har nämligen en av mina bilder som brukar dyka upp där men det är inte den som har fått mest besök eller högst betyg av mina bilder. Hur går utvals processen till. Det kan ju inte bara vara slumpvis då det är ungefär samma bilder som snurrar där.
md vänliga hälsningar en förbryllad fotograf men glad eftersom han har blivit utvald
"Finns flera trådar med samma fråga. Bilderna väljs ut av redaktionen, det finns inga kriterier mer än bilder som vi tycker är bra. Vi försöker att välja så många olika fotografer som möjligt för att få spridning, så även om 1 fotograf har 50 pangbilder så viljer vi bara ett fåtal. Potten är just nu ca 800 hundra bilder, men skall upp till 2-3000 bilder minst. Vi kommer inte att visa upp vilka bilder som vi valt ut. Bilderna slumpas med hjälp av databasens slumpverktyg, men ibland känns det som om den ändå har förkärlek för vissa bilder. Vi kollar om det finns ngt att göra. Bilderna cachas under 15 min på index av prestandaskäl."
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.